Is er een verband/link tussen de normen en waarden van de bevolking van een bepaald land en de nationale sport van dat land?

kun je bijvoorbeeld stellen dat omdat schaatsen onze 'volkssport' is, wij als Nederlanders altijd alles snel (willen) doen? (omdat je met schaatsen een zo snel mogelijke tijd moet neerzetten.)

Ik noem maar wat. Maar was benieuwd hiernaar. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Daar is geen enkele link tussen.

Toegevoegd na 1 uur:
Omdat er blijkbaar onenigheid is; In NEdrland is schaatsen populair omdat het een vlak land is met veel water. Een van de sporten die je daar goed kan uitoefenen in de winter is.. Schaatsen. Daarom is in Oostenrijk Skien een populaire sport. En op Hawai surfen.
Voetbal is in veel landen een populaire sport omdat je met een bal en een beetje ruimte dde sport kan be-oefenen.
Dus.. Sport wordt niet populair omdat het 'past bij de cultuur', maar omdat je het makkelijk kan beoefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het verband tussen deze 2 is dat ze allebei door de geschiedenis net zo zijn geworden als dat ze nu zijn.