Waarom is er nog steeds niks gevonden tegen het doorspoelen van de wc met drinkewater?

Je zou toch denken dat we na al die tijd toch wel een manier hadden bedacht om de wc niet langer met drinkwater door te spoelen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is wel al wat bedacht hoor, al jaren terug zag ik er al wat over op televisie: regenwater wordt buiten opgevangen, en via een pompsysteem gebruikt om de toilet mee door te spoelen.
Mijn tante doet het ook (die woont op het platteland) en bevalt het prima! Kost eenmalig een heleboel geld vanwege de installatie, maar daarna scheelt het een hoop aan waterkosten.
Ik zou het ook doen als ik niet in de stad zou wonen.

Het zal een dezer dagen hopelijk wel wat bekender worden, aangezien het milieubewuster leven toch wat meer op de voorgrond komt (gelukkig maar), en aangezien het ook nog eens geld scheelt lijkt het me iets wat ook aan het grotere publiek gepresenteerd moet worden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat er altijd nog gekken zijn die graag uit de pot drinken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dit schoon water is. Viezer water (dus met andere stoffen erin) zou gaan stinken op den duur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestaan systemen die de wc met afvalwater kunnen doorspoelen. Maar 't kost allemaal flink wat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je wc gunstig in je huis is ingebouwd, kan je met redelijk weinig inspanning de stortbak aansluiten op een regenwaterafvoer... scheelt veel schoon water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn al vele methoden om ander water te gebruiken dan drinkwater voor wc's. Maar om een speciaal waterleiding netwerk aan te leggen is verspilde geld en energie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen willen meestal toch gewoon dat het "standaard" syteem gebruikt wordt voor hun huis omdat het het makkelijkst en goedkoopst is.
Wat je wel kunt doen bijvoorbeeld is een emmer naast je douche zetten en het water opvangen wat je toch laat lopen voordat het water warm wordt. Hiermee kun je de wc dan doorspoelen. Maar goed, het is wel meer moeite.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In ons land is drinkwater relatief goedkoop en is voorlopig het aanleggen van een tweede waterleidingnet met minder zuiver en vooral minder smakelijk water nog te duur. Naarmate goed drinkwater zeldzamer en dus duurder wordt zal een tweede leidingnet pas gaan renderen. Zo'n tweede net zou niet alleen voor wc's maar ook voor (af-)wasmachines of douche gebruikt kunnen worden.