Waren Adam en Eva broer en zus???

als adam en eva door de zelfde schepper gemaakt zijn, waren ze op dat moment dus eerstegraads broer en zus, lijkt me. Zijn er om deze reden zoveel ziektes??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de bijbel moet geloven zijn we allemaal inteelt hahahaha, want we stammen van maar 2 mensen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat dit onder het kopje wetenschap hoort..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is en blijft een vraagtekenvan de evolutie, ik kan er geen antwoord op geven. wie was de eertste mens?

Het beste antwoord

Een 'schepper' is niet hetzelfde als een natuurlijke vader/moeder. Dus hoeven Adam en Eva geen broer/zus te zijn, maar verwantschap is er wel als je aanneemt dat Eva uit een rib van Adam is gemaakt.
Je andere vraag: hoezo zijn er zoveel ziektes? Mensen gaan uiteindelijk ergens dood aan, dat zal per definitie vaak een ziekte zijn. Maar er gaan ook mensen dood door een ongeluk - we kunnen niet allemaal blijven leven.
Persoonlijk denk ik dat leven en dood onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, wat ook de reden is van die dood. Op het moment dat er nieuw leven ontstaat, weet je al dat het ooit zal ophouden. Volgens mij heeft dat niets met een verwantschap van een Adam en Eva te maken (los van dat ik daar niet in geloof) - kijk naar alle dieren en planten, die gaan ook dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

God creëerde Eva uit een rib van Adam. Dus ze waren geen broer en zus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Eva uit het rib van Adam gecreeerd is, hebben ze dus dezelfde genen en dan noemt men familie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als jij in Adam en Eva gelooft (ik wel) dan geloof je ook in een almachtige God die daar heus wel rekening mee heeft gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof eerst in aantonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel dat Eva echt gecreeerd is uit het rib van Adam, iets wat duizenden jaren geleden is gebeurd. Hoe wil je zoiets aantonen dan, kan gewoon niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn botten gevonden van dinosaurussen van voor de tijd van Adam en Eva, dus het is aantoonbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt heb je gelijk in. Maar overblijfselen van Adam en Eva is lastiger. Bedoel hoe identificeer je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke stel:adam en eva waren geen familie en kregen kinderen. deze kinderen kregen (met elkaar?) weer kinderen wat dus insect is.. uiteindelijk dus 1 groot insect verhaal waardoor idd een hoop afwijkingen in de genen kunnen ontstaan wateen hoop ziektes met zich meebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als dat zo is, dat God de rib van Adam heeft genomen en daar Eva van heeft gemaakt, hoe kan de een dan mannelijke genen hebben en de ander vrouwelijke? Er was niemand bij, dus kan het ook een verzonnen verhaal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg je mooi divers, dat is een probleem als je een vrouw uit een manlijk bot wil maken. O wacht, zei ik nou net een vrouw uit een bod maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eva is volgens het scheppingsverhaal wetenschappelijk gezien een kloon van Adam en niets anders. Broer en zus worden uit een gelijk ouderpaar geboren. Laten we de boel nou niet op zijn kop zetten en logisch blijven nadenken.
Of je in dit verhaal wel/niet geloofd heeft niets met de vraag te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar de schepper van adam en eva is toch ook dezelfde en dus gelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adam en Eva waren de eerste mensen,kregen kinderen en zoon Kaïn trok de wereld in en kwam zijn vrouw tegen. Waar kwam zij vandaan dan als er nog geen andere mensen waren?
Eigenlijk een soort klonen. Eva is gemaakt uit een rib van adam volgens de bijbel. De reden dat er zoveel ziektes zijn volgens de bijbel is omdat adam en eva uit het paradijs gezet zijn nadat ze gegeten hebben van de verboden vrucht(appel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Eva uit een rib van Adam is gemaakt is ze eigenlijk een soort kloon zoals al is opgemerkt. Ze zou dan voor een vrouw de verkeerde chromosomen hebben gehad, maar misschien had God daar een trucje voor.
De ziekten kwamen pas later door de zondeval of misschien ook wel uit de doos van Pandora.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat scheppingsverhaal is toch een sprookje; dat is toch onzin. Waar kwamen dan ineens de echtgenoten van de kinderen vandaan?
Zelfs Andries Knevel heeft toegegeven dat het onzin is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die minnetjes zijn wel erg jammer.
+ van mij omdat inderdaad meneer knevel zich heeft "bekeerd" :) http://www.depers.nl/wetenschap/284433/Het-verraad-van-Knevel.html