Bestaat er een benaming voor een persoon die altijd lacht met zichzelf, en ik bedoel niet uitlachen maar zichzelf grappig vinden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik noem zo iemand een Frans Bauer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij een grap maakt, dan neem ik aan dat je het zelf ook grappig vind, toch? dan mag je toch lachen! wat moet je anders dan, janken nee toch

Het beste antwoord

Een hoge of goede eigendunk hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedoel je zelfspot? Die benaming slaat alleen niet echt op de persoon die het doet, maar op het gedrag zelf. In het Engels zou ik zeggen "class clown", maar ik weet daar zo gauw geen Nederlandse benaming bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is geen zelfspot. Het is gewoon zichzelf super-leuk vinden, en steeds weer lachen met z'n eigen grapjes.
Ik 'lijd' eraan. 't Is wel een leuke ziekte hoor.
Ik zou zeggen "een lachebekje"

Een lachebekje is de benaming voor iemand die gauw en veel lacht. Daarnaast was het vóór de massale opkomst van het internet en de bijbehorende Engelse termen de gangbare Nederlandse vertaling voor het woord "smiley"
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je iemand voor ogen?
Iemand die positief in het leven staat, en schik heeft met wat hij doet, is een positivist.
Iemand die zichzelf geweldig vindt, is (soms!) een narcist.
En dat zijn meteen twee uitersten.
Daarom vind ik een woord ervoor niet echt handig.