Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Uit hoeveel a4tjes bestaat een kwart vierkante meter?

Ik heb morgen een presentatie over de bio-industrie, en ik wil in a4tjes aangeven hoeveel ruimte een varken en een kip tot hun beschikking hebben. Voor een kip is dat (treurig genoeg) makkelijk, want dat is precies 1 a4tje. Maar hoe ga ik dat met de ruimte doen die een varken tot zijn beschikking heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees even in het varkensbesluit hoeveel het oppervlak echt is: http://www.st-ab.nl/wettennr02/0095-053_Varkensbesluit.htm
En ik kan je uit ervaring vertellen dat varkens in groepshuisvesting het allerliefste met z'n allen op een hoopje gaan liggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

A2 is een kwart m² dus 4 A4'tjes.
"Men is ervanuit gegaan dat een A0 een oppervlakte moest hebben van 1 vierkante meter. Omdat een A1 een halve A0 is heeft een A1 een oppervlakte van een halve en een A2 een kwart vierkante meter."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, neem een rekenmachine en doe 21 x 29,7. Dat is je a4tje.
verder met de kwart m2: dat is in centimeters: 100 x 100 x 1/4. Dat deel je door het aantal cm van de oppervlakte van je a4tje. Klaar.
Ik ga er van uit dat je zelf weet hoe groot een varken is, dat was dan ook niet je vraag.
succes met je presentatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding