Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een mens eigenlijk een nekrofiel zijn?

Hoe kan het dat je überhaupt gevoelens hebt voor overledene bejaarden die je overigens nog gaat verkrachten? Ik denk niet dat dat komt door iets dat je uit de oertijd hebt meegenomen, hoe zit dat nou? Waar komen die gevoelens vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rosman and Resnick[3] (1989) speculeerden dat elk van de volgende situaties indicatoren voor necrofiel gedrag in de toekomst kan zijn (pp. 161):
De necrofiel ontwikkelt een laag zelfvertrouwen, mogelijk deels als gevolg van een belangrijk emotioneel verlies;
(a) Hij (doorgaans betreft het mannen) is uitermate angstig voor afwijzingen door vrouwen en hij verlangt naar een seksueel object dat niet in staat is hem af te wijzen; en/of
(b) Hij is in eerste instantie bang voor overledenen, en transformeert deze angst voor overledenen juist in een verlangen naar overledenen.
Hij ontwikkelt een opwindende fantasie omtrent seks met een lijk, soms nadat hij geconfronteerd is met een lijk.

tot zover http://nl.wikipedia.org/wiki/Necrofilie

mijn persoonlijke idee hierbij is dat het mogelijk is als iemand heel erg ziek is in zijn hoofd, én geen enkel respect heeft voor de mens, én alleen maar bezig is met het bevredigen van zijn sexuele lusten, én dit tevens het enige gevoel is waar deze persoon over beschikt dus maling heeft aan anderen, in alle mogelijke opzichten.
(dit is niet wetenschappelijk verklaard dus)

Toegevoegd na 2 minuten:
het zal wel komen door een moeilijke jeugd of zoiets, zoals in veel gevallen waarbij men vreselijk in de fout gaat en zich abnormaal gedraagt en zo ontoerekeningsvatbaar word verklaard....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankuwel

Andere antwoorden (3)

Het zijn niet altijd bejaarden, ook jongere mensen kunnen dood zijn.

Sterker nog, het komt voor dat iemand een persoon vermoord en daarna pas verkracht (als diegene necrofiel is).


De gevoelens komen volgens mij vandaan dat je geen tegenstrijd hebt. Dat je compleet heer en meester bent tijdens de gemeenschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat nekrofielen meer zijn dan dat. Er zit denk ik een verhaal achter van misbruik of onmacht. Bij dode mensen ben jij de baas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Necrofilie is, net als pedofilie, een afwijkende seksuele voorkeur, die aangeboren is. Wetenschappelijk gezien kun je homofilie, necrofilie, pedofilie allemaal als afwijkende seksuele voorkeur zien (i.e. niet heteroseksueel). Wel kun je je afvragen of je zulke neigingen niet op een bepaalde manier kunt kanaliseren om necrofiele en/of pedofiele handelingen te voorkomen. Maar iemand is dus necrofiel geboren, het is een afwijking, net zoals homoseksualiteit.
Het is alleen niet zo geaccepteerd als homoseksualiteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding