Is deze super maan een echte serieuze bedreiging?

http://nieuws.nl.msn.com/home/astrologen-vrezen-gevolgen-%E2%80%98supermaan%E2%80%99?img=0

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals je op die site kunt lezen, stond de maan in 1993 ook zo dichtbij de aarde.

Dit is iets dat elke zoveel jaar gebeurt. Al honderden miljoenen jaren lang. Niets bijzonders dus.

Dat de astrologen bang zijn, zegt dus veel over de astrologen, maar (zoals gebruikelijk wanneer het over astrologie gaat) niets over de werkelijkheid.

Toegevoegd na 14 minuten:

Op 4 januari 1912 stond de maan nóg dichterbij dan nu, en ook dichterbij dan in 1993: toen was de afstand slechts 356375 km, dus 202 km dichterbij dan nu.

Tot slot: hoewel er vele jaren liggen tussen de echte records in de nabijheid van de maan, heeft bijna elk jaar wel een lunair perigeum dat erg dicht in de buurt komt van de recordwaarden.

Kortom: humbug.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
......'zoals gebruikelijk wanneer het over astrologen gaat' niets over de werkelijkheid..... :)) was net aan het bijkomen over je toverdokters, maar geeft niet, duurt alleen ff wat langer nu :)

Andere antwoorden (4)

Als ik zie,dat het verhaal begint met: Astrologen vrezen dat...
Dan kan ik alleen maar zeggen, nu hoef je heus geen zorgen te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Er staat ook: "Volgens sommige astrologen zou deze 'supermaan' rampzalige gevolgen kunnen hebben voor ons klimaat. Andere wetenschappers maken zich nergens zorgen om." Alsof astrologen wetenschappers zijn... Da's net zoiets als schrijven: "Volgens sommige toverdokters staan ons grote rampen te wachten. Andere chirurgen maken zich nergens zorgen om."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA Cryo! :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Astrologie is altijd onzin. Soms zeggen ze hetzelfde als de wetenschap. Maar zelfs dan is het nog onzin. Dat ze in die paar gevallen iets zeggen dat klopt, is dan namelijk stom toeval. Astrologie is als het vinden van de juiste route door op elk kruispunt een dobbelsteen te gooien: 1 is links, 2 is rechtdoor, 3 is rechts, 4 is omdraaien, bij 5 en 6 moet je nogmaals gooien. Soms, heel soms, kom je op die manier op je bestemming aan. Dat betekent echter nog niet dat het gooien met een dobbelsteen in sommige gevallen zinnig is.
Cryofiel
13 jaar geleden
Sprekend toeval? Ze *zeggen* immers iets...   ;-)
Cryofiel
13 jaar geleden
Datzelfde geldt voor de dobbelsteen die jou eens in de X keer op je bestemming brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, ik kan wel 1 op de 6 keer 6 gooien met een dobbelsteen. Echt geen toeval hoor. Dat is wat astrologen zeggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ashtesh astrologie is niet altijd nonsens… en vooral wat de wetenschappers betreft zij gaan uit van een onzeker standpunt,(misschien om onder de maatschappij geen paniek uit te zaaien of om economisch-politiek redenen) hun satellieten en alles wat daarbij hoort om zulke natuurrampen op tijd op te vangen( natureworks his own ways) werkt niet altijd ,anders zouden er nooit doden gevallen zijn de afgelopen jaren… vb.De orkaan Katrina 2005 veroorzaakte 1.836 doden en voor ruim 81 miljard dollar schade. En welke astroloog waarschuwde voor die ramp??
heb het filmpje niet gekeken hoor, maar zolang de NASA geen alarm slaat zou ik me er niet druk over maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is ronduit gezegd een kulverhaal. De maan heeft weleens dichterbij gestaan. We krijgen een iets lagere eb en een iets hogere vloed, een soort springtij XL, en that's it.
Laat je toch niet gek maken door vage verhalen van mensen die niet weten waar ze het over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het geen astrnomen zijn die bang worden, word ik het ook niet.

Toegevoegd na 18 seconden:
astronomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Lunair perigeum treedt eens per maand op. Geen extreem perigeum zoals het perigeum waar het in deze vraag over gaat, maar toch: elke maand een nieuw perigeum. Ik vind het niet zo gek dat een aantal natuurrampen dan tijdens één van de vele peregeums plaatsvinden. Sterker nog, ik zou het juist vreemd vinden als dat nooit eens zou gebeuren. Dat geldt natuurlijk des te sterker voor natuurrampen die langer duren dan één dag, zoals orkanen en overstromingen.