Vrijheidsbenemende verblijfplaats, want een luxe hotel heeft goed eten, een zwembad en prettig ogend personeel en gezellige gasten. En dan ben je niet blij als je weer terug naar huis mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies, om maar te zwijgen van die onderlinge machocultuur waar je je hoog moet houden (doe je t niet wordt je loopjongen en nemen ze je van achter...)

Andere antwoorden (11)

Het zijn en blijven vrijheids benemende verblijfplaatsen, ookal zijn veel ervan wel uitgerust alsof het een luxe hotel zou zijn. Echter, het gestuurd worden in je dagindeling en niet kunnen doen wat je wanner wilt doen, tezamen met het feit dat je niet weg kan maken eht een serieus vervelende ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verijheidsbenemende opbergplaatsen... Je kunt er toch niet uit en in en je vrijheden zijn zeer beperkt... Maar ik het buitenland is het wel nog veel slechter. En het buitenland begint in België hoor, daar is het al veel slechter dan hier...

Maar luxe is er niet hoor... ook niet in Nederland...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vrijwilig een week kan doorbrengen hou je het er geen dag uit
Van je vrijheid berooft worden en geleeft worden lijk mij geen pretje
Al zet je me in een ****steren hotel nee dankje
Het zijn eg geen hotels
Je word geleeft
Nee dankje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog het ene, nog het andere. Er zijn sinds decennia zovele studies aan gewijd. wat ik mij herinner van een zeer sociaal ingesteld professor was dat het recidivisme na opsluiting toeneemt, het aanleren van "nieuwe" vaardigheden in de gevangenis een feit is (lees subtielere methoden om in te breken , en ten derde dat 80 % aan de drugs zit (van wiet tot hard coke) Daarom denk ik dat zeer goed begeleide projekten eventueel kunnen leiden tot een reintegratie in de maatschappij. wat we nu doen, is zeer kostelijk (ongeveer 1 à 2 mio euro voor een veroordeelde tot levenslang) Daarom heb ik hier al eens gevraagd waarom bv. gevangenen de stranden of de wegen kunnen onderhouden of iets dergelijks waarbij ze sociaal zinvolle taak hebben. Dus antwoord op je vraag : beide zijn correct maar de vraagstelling moet ruimer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens piraat Sayid (zie link) is het een superluxe vakantieoord. Hij wil er nooit meer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net wat je gewend bent.
Als je een somalische piraat bent die geen wc met stromend water e.d. gewend is, dan is het supertoeven in de gevangenis, zoals hij zelf aangeeft. Maar ja, benieuwd hoe hij er over een jaar tegenaan kijkt in dezelfde gevangenis.

Wel blijf ik erbij dat de gevangenen het beter hebben dan menig hulpbehoevende in een zorginstelling. Mensonterende toestanden als in Thailand e.d. hoeft van mij niet, maar het zal helemaal geen kwaad kunnen als ons "geboefte" ook eens enige luxe ontberen moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn gevangenissen gebouwd en ingericht volgens de Nederlandse standaard.
Aangezien die standaard, die mondiaal gezien vrij hoog is, wekt dat bij sommige mensen, zoals hierboven al genoemd de Somalische kaper, al gauw de indruk een 'luxe hotel' te zijn.
Maar ja...., er zit een deur in die cel met een slot er op, en de sleutel is niet in het bezit van de gevangene....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrijheidsbenemende verblijfplaatsen zou ik zo zeggen. een familie lid van mij heeft heel lang onschuldig vast gezeten, en als je zijn boek nu leest klonk het niet echt als een hotel waar je wacht tot je weer weg mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt ervanaf:

als je geen leven hebt is het hotel want je hebt dan toch niks beters te doen dan rondhangen.

als je wèl een leven hebt is het een vrijheids benemende verblijfplaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor heel veel mensen is het een vakantieoord lijkt me. Wanneer je over straat zwerft of als je 60+ er bent kun je beter iemands keel doorsnijden, je wordt in een gevangenis beter verzorgd dan in een bejaarden tehuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt gevangenissen vrijheidsbenemende verblijfplaatsen.