Het meet volgens mij alleen de intelligentie van een persoon,dus lijkt mij slechts een deel van de hersencapaciteit,want EQ (Emotie quotiënt) word niet meegemeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een IQ test wordt gemeten hoe snel jouw brein linken tussen dingen kan leggen, dus eigenlijk hoe snel jou zenuwstelsel werkt en tot een antwoord komt. Hiermee wordt dus één aspect van de capiciteiten van je brein gemeten, de snelheid van het maken van connecties door het zenuwstelsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het IQ omvat vele aspecten (geheugen, verschillende vormen van aandacht, plannen, rekenen, verbale sterkte, etc), maar het zegt niet alles. Het is meer een indicatie.