Je innerlijk, ofwel je karakter en de manier waarop jij psychisch in elkaar zit, wordt bepaalt door 2 factoren:
-de aangeboren, genetisch bepaalde kant
-de manier waarop je gevormd bent in je jeugd qua opvoeding en milieu waarin je bent grootgebracht.

Kortom: Je innerlijk wordt bepaald door je afkomst EN door je opvoeding.

De meeste mensen herkennen wel eigen karaktertrekken in zichzelf, die ze ook bij hun ouders, of zelfs hun grootouders terugvinden. Dat is het stuk afkomst dat mede je karakter vormt.

De manier waarop je bent opgegroeid maakt de vorming van je karakter uiteindelijk 'af'. Dan gaat het bv om bepaalde normen en waarden, gewoonten en manier van omgang met anderen.

Na je jeugd worden er in je karakter nog wel hier en daar wat scherpe kantjes bijgeslepen, en natuurlijk kun je nog van mening veranderen over veel zaken: Je gaat meer ervaren van de wereld om je heen. Maar je uiteindelijk kernkarakter is dan toch wel gevormd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je innerlijk wordt mede bepaald door je afkomst/omgeving/genen/socio-economische status/interactie tussen jou en de omgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat me innerlijk een Standaard menselijk gedrag is zoals in elke mens. Zoals honden en wolven dezelfde psychologische opbouw hebben verschillen zij veel per ras. Dus het innerlijke van een mens is in mijn ogen een soort dezelfde psychologische opbouw die voor ieder mens hetzelfde is. Dat is hoe wij de wereld bekijken. De psychologische opbouw zie ik dan ook bestaan uit gevoelens. Heb je geen gevoel voor angst dan zie je ook geen angst in de wereld. Zou je het bij iets anders zien dan is dat weer moeilijk te begrijpen omdat je het zelf niet hebt. Dus ik zal zeggen dat het afkomt van het mens zijn maar niet welk ras men is of afkomst van land.