Waarom gaan mensen in het begin van een verjaardag vaak / nogal eens in een grote kring zitten?

Als ik vroeger bij mijn oma op verjaardag kwam, stonden alle stoelen die er maar in huis waren reeds in een grote kring langs de zijwanden opgesteld. Dat komt niet lekker binnen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook de gesprekken kwamen niet goed op gang. Er was er altijd maar 1 tegelijk die praatte. (in het begin van de avond)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

ik denk dat dit historisch is gegroeid. Kijk eens wat de afmetingen van de woonkamer van die oma waren. Wel iets anders dan de meeste van onze huidige doorzon/woonkeuken in ieder geval veel ruimere woonkamers.
In een kamer van 3x4 heb je niet veel andere opties als je pakweg 10-12 man kwijt moet.
Tja en toen was men eraan gewend en dan doe je het nu ook nog, ook als je evt wel meer ruimte hebt voor zitten/staan hoekjes ed

EN niet te vergeten.......
Vroeger werd je op feestjes BEDIEND, van je eerste tot je laatste hapje of drankje (en wat een ramp als ze uren tussen de hapjes lieten vallen) en dat gaat natuurlijk VEEL makkelijker als iederen keurig en stil op z'n plek blijft zitten, in een rondje
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afmetingen van kamer en het bedienen verhaal, zou heel goed kunnen

Andere antwoorden (3)

De gezellige hangtafels waren nog niet uitgevonden. Nu zie je dat nog wel eens. Feestjes waar ik niet meer naar toe ga. Echt erg vind ik dat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik deel je menig uiteraard!
Toch kom je nog weleens in zo'n situatie.
dat was vaak omdat je dan meer mensen in huis konden, meer zitplekken.
Zeker oudere mensen willen graag zitten omdat ze het staan niet zo lang volhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, zit wat in
een kring staat voor dat iedereen met elkaar een is..
als je tafels zet vormen mensen hun eigen groep en vaak kom je er niet eens tussen..
door in een kring te zitten zie je iedereen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets voor te zeggen ja, zeker