Wat zou het advies van een psycholoog moeten zijn?

Wat zou het advies van een psycholoog moeten zijn aan een tienermeisje dat wil gaan solozeilen op een oceaan, als hij wist dat ze kort daarvoor wel een serieus aan zelfmoord heeft gedacht?

Toegevoegd na 10 minuten:
AUB koppelt u de vraag los van Laura Dekker en alles wat over haar is geschreven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De aanleiding voor de gedachte aan zelfmoord zou moeten worden onderzocht. Als dit niet gebaseerd is op het alleen zijn, en ze in deze situatie zich geestelijk en lichamelijk op haar best voelt is het beter te gaan zeilen dan het slikken van medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als solozeilen datgene is wat die persoon hoop geeft....

: Ga zeilen meid. zet m op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
idd krak, + :)
De psycholoog zou eerst na moeten gaan of het ECHT zo is dat het meisje zelfmoord wou plegen en niet omdat het in een krant staat waarin familie (ik dacht de oma?) van het meisje zoiets zou hebben gezegt. Ik vind die hele Laura Dekkers een grote hype, die hele familie draaft een beetje door in de aandacht. Lijkt me sterk dat als je echt zelfmoord wilt plegen, dat je dit dan in de landelijke media gaat zeggen...

Om proberen jou vraag te beantwoorden;
Een psycholoog zal een de patient aanraden om bij hem/haar in behandeling te gaan of misschien zelfs door te gaan naar een psychiater (het feit dat het meisje alleen aan zelfmoord heeft gedacht en het niet heeft geprobeerd maakt het al wel iets minder ernstig).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht nog een paar jaar tot de ergste hormonen-cakewalk afgelopen is en ga dan lekker zeilen.

Aaagh, de puberteit maakt een wrak van elke meid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, een goede psycholoog zou alleen maar kijken of het meisje snel suïcidaal is en zo niet, dan zou hij tegen meisje zeggen. Dat is EUR 500, bedankt en goeie reis.