Hoe ervaar jij verliefdheid ?

Ik heb gemerkt dat mensen verliefdheid verschillend ervaren. Positief, negatief, ideaalsituatie of soms niet eens weten of ze nou wel of niet verliefd zijn.

Typisch dat het zo verschillend beleefd wordt maar vooral hoe ervaar je het ? Hoe weet je wanneer je verliefd bent ? Is het een goed of een vervelend gevoel ? Wat doet het me je ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ongelooflijk gevoel van het zich volledig onvoorwaardelijk geven aan de ander. Verliefd zijn is alleen het mooie zien zonder enig relativeringsvermogen. Je eet niet meer, je kunt niet meer denken, je slaapt niet meer : de geliefde wordt geïdealiseerd tot het uiterste. De wereld mag instorten rond jou, niets deert je. Allen de andere bestaat. De kern van jouw unversum. Beleef het intens, geniet ervan met volle teugen en daal zachtjes af op aarde met een parachute van fluisterende liefdegedichtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een dergelijke vraag is al eens gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/beschrijf-gevoel-verliefd.4808
14 jaar geleden
EEN ERVARING DIE IK HEB GEHAD 826836091486489264981680124816264 JAAR GELEDEN......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom aan. Ik had meer verwacht. Iets als: Als een platgedrukte kat tegen een welgevormde borst, die stikt, maar op geen fijnere plek op aarde zou willen zijn.
Zoiets.
Heerlijk dat gevoel.
De wereld gewoon vanuit een positieve blik kunnen zien. Tolerant en optimistisch zijn.
Met met verstand erbij kan er niets fout gaan, dan is het puur genot. Een mooie film zet je ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het oplossen van een goed model.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt voor mij per periode. Soms vind ik het een heerlijk gevoeld dat er iemand is waar ik aan denk als ik wakker word en aan wie ik denk als ik in slaap val (dat is voor mij altijd de definitie van verliefdheid geweest). Nu moet ik er niet aan denken..."weer iemand waar ik me mee bezig moet houden..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt er nogal aan...
in een grijs verleden was ik vaker verliefd... maar de onderwerpen van die verliefdheden waren onbereikbaar, niet in mij geïnteresseerd, popidolen of de grote broer van mijn vriendin die mij gewoon niet zag staan, waardoor de verliefdheid vreselijk was... zenuwen in zijn nabijheid, afschuwelijk zelfbewustzijn waardoor ik over mijn eigen schaduw struikelde en liep te stotteren, alsmaar aan 'hem' denken, fantaseren, dromen...alles zonder enig bevredigend resultaat... bahbahbah...niet fijn

maar ik vanaf het moment dat ik mijn huidige partner tegen het lijf liep is verliefdheid één groot feest: ik ben blij en tevreden als ik bij hem ben... verheug me erop om hem terug te zien als we even niet bij elkaar zijn... mijn ogen stralen als ik naar hem kijk... ik masseer graag zijn voeten als we samen op de bank zitten, puur omdat hij dat zo heerlijk vindt...ik ben liever in zijn nabijheid dan bij wie dan ook...

na de eerste maanden verwachtte ik dat de verliefdheid wel zou verdwijnen, maar nee hoor... het duurt nu al jáááren...

als ik dit zo terug lees kan ik me voorstellen dat anderen kotsneigingen krijgen van dit gezemel... zou ik ook hebben hoor...

en toch ik kan er niets anders van maken: verliefd zijn is heerlijk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ervaar het als heerlijke overweldigende lichamelijke "pijn". (als het echt heel erg is dan he.) Een siddering door je lijf als je hem ziet. Het lekkerste gevoel wat er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk!!! Ben al bijna twee jaar tot over mijn oren verliefd en het wordt alleen maar erger ;) Ik kan het met geen enkel ander gevoel te vergelijken.

Wanneer ik weet dat ik mijn vriend ga zien stuiter ik als een idioot (bijna hyperventilerend) het hele huis door. Mijn hart bonkt als een bezetene en als dan de bel gaat... aaaaaaaaaahhhhh...

Hij is het eerste waar ik aan denk als ik opsta en het laatste voordat ik ga slapen, en tussendoor denk ik ontelbare momenten aan hem. Ik kan uren naar hem kijken en spontaan gaan janken omdat het gevoel soms te overweldigend is. Ik geniet van elke seconde en verlies elk besef van tijd wanneer we samen zijn. Verliefdheid en alles wat daaromheen hangt, staat voor mij gelijk aan de zevende hemel :)