Is de Gaydar / Gay radar wetenschappelijk bewezen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Kan iedereen het ontwikkelen of alleen als je Gay of Bi bent?

Toegevoegd na 42 minuten:
Hebben hetero's dan ook een radar voor hetero's?

13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Wat ik er tot op heden in mijn omgeving van gezien heb kun je dat nauwelijks ontwikkelen als je er geen hebt. Het gaat om minieme verschillen in lichaamstaal. Zelf bezit ik er een, en ik moet zeggen dat ik er bijna nooit naast zit. Het is ook niet het uiterlijk, maar meer de manier van bewegen, Een heterovriendin ging ooit met me mee naar een gaycafe, en die kon de homo's en lesbo's op een uitzondering na niet van de hetero's onderscheiden.
Ik heb het nu over mensen die zich gewoon gedragen, zonder overdreven nichterig gedrag.

Toegevoegd na 10 minuten:
Na je toevoeging;

De meeste heteromannen hebben in elk geval geen radar voor vrouwen zodat ze weten of ze hetero dan wel lesbisch zijn. Of het moet er dik bovenop liggen. Ik denk dat de meeste vrouwen sneller doorhebben of een man hetero of homo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Maar weet je dan zeker dat iemand het wel is of kan het ook zijn dat je het uitsluit dat iemand het is? Ik bedoel, is de radar alleen actief bij Gay of Biseksuelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers, lees de bronnen eens die ik heb toegevoegd, scheelt je denk ik een boel vragen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het bijna niet benoemen, maar meestal zie je dat in 1 oogopslag. Bij mannen is het makkelijker uit te sluiten door lichaamstaal. Bij vrouwen is dat soms moeilijker, zeker met de jongeren, die er soms supervrouwelijk uitzien. Biseksuelen herken je niet zomaar, dat weet je door ze te kennen of het erover te hebben, maar die hebben niet 1 speciaal extra kenmerk of zo.
De gaydar is vrij subtiel en daardoor moeilijk uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Ja, sociaalpsychologisch onderzoek heeft uitgewezen dat homoseksuelen beter in staat zijn andere homoseksuelen aan te wijzen:

Toegevoegd na 32 minuten:
Iedereen kan het ontwikkelen, alleen homo- en biseksuelen hebben er natuurlijk meer handigheid in, omdat zij meer ervaring hebben met homo-/biseksuelen en er belang bij hebben deze personen te kunnen identificeren natuurlijk.

Toegevoegd na 52 minuten:
De "gaydar" werkt natuurlijk 2 kanten op. Als je als hetero "detecteert" dat iemand niet homo is, dan is 'ie blijkbaar hetero (even simpel gezegd). Dus ja, hetero's hebben ook een radar voor hetero's. Het is nl. een en hetzelfde mechanisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm..... Dan moet ik misschien gaan onderzoeken of ik homo ben? Of kan een hetero ook een hele goede gaydar hebben? Statistisch gezien uiteraard wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn antwoord, iedereen kan het ontwikkelen.
Ik weet niet of het wetenschappelijk bewezen is maar geloof wel in het bestaan ervan. Wij zijn zelf swingers en zet mij in een groep mensen, dan haal ik er zo "medeswingers" uit. Het is denk ik de manier van kijken en body language.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de gayradar bestaat weet ik niet maar mensen met Gay trekken zijn erg gemakkelijk te herkennen, ook voor hetero's.

Toegevoegd na 2 dagen:
Zie voor verduidelijking mijn reactie op de reacties die op dit antwoord gegeven zijn (mijn reactie is de derde)