kan je dood gaan in je droom?

Kan je in een droom dromen dat je dood gaat en uiteindelijk ook dood bent?

Toegevoegd na 2 minuten:
uiteindelijk ook dood bent in je droom bedoel ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ooit droomde ik dat ik dood ging, ik kon niet meer praten, niet meer bewegen, alleen met veel moeite mijn ogen draaien, mijn hele lichaam voelde als bijna dood, gek genoeg werkte mijn hersenen nog als normaal, ik kon zelfs heel helder denken, ik dacht aan mij eigen leven wat nu bijna voorbij was, ik dacht aan al mijn plannen waar niets van terecht gekomen was, ik had veel dingen anders moeten doen, maar ja, helaas ik was nu bijna dood, toen ik op het uiterste randje van dood gaan zat, werd ik wakker, langzaam besefte ik, dat ik nog een kon doen wat ik wilde en mijn plannen alsnog kon verwezelijken, ik zegde mijn baan op en verhuisde naar een klein dorpje in Zeeland, in een piepklein huisje, met 4 kinderen, maar met heel veel ruimte en schone lucht en tijd voor mijn plannen uit te voeren, mijn leven bestaat nu uit een deel voor de droom en het deel er na.

Dromen dat je echt dood bent kunnen je hersenen nooit volbrengen, er is immers geen ervaring voor onze hersenen met dood zijn, bijna dood zijn wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist ingeschat monique!
kan het nog duidelijker? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken het gevoel, het roer omgooien +

Andere antwoorden (6)

Hahaha, ja dat zou best kunnen, maar niemand kan het bewijzen ;)

Maar dromen dat je doodgaat komt vaker voor. De volgende morgen sta je dan levendig weer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je tijd is zou dat kunnen, alleen niemand die dat weet, jij kan je droom niet meer vertellen. Zucht. ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat een hele heldere uitleg: http://www.dream.conroz.com/dromen_over_de_dood.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt doodgaan. En doden kunnen weer levend worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat je droomt dat je dood gaat, en dan ook echt dood gaat, is bijna verwaarloosbaar klein. Maar het zal vast wel eens voorkomen, want mensen dromen nu eenmaal wel eens dat ze dood gaan en we zijn inmiddels met bijna 7 miljard. Er zal er vast wel eens eentje dromen dat hij dood gaat en dan toevallig ook dood gaan.

Maar je gaat niet dood van dromen dat je dood gaat, want anders zat ik hier nu niet te typen. Het hangt natuurlijk van de dromer af hoe hij het dood gaan beleeft. Een droom is nou eenmaal iets wat uit jouw onderbewuste voortkomt. Bij mij is het altijd een soort totale white-out naar niks, waarna ik tintelend over mijn hele lichaam wakker word, met het gevoel alsof ik de hele wereld aan kan. Het zou leuk zijn om eens onderzoek te doen naar wat mensen die zichzelf wel eens dood dromen, aan verschillende ervaringen hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er idd mensen zijn geweest die dit ervaren hebben ,tja dan kunnen ze dat niet navertellen en daar geen antwoord opgeven.Maar meestal is het dromen van dat je dood bent een begin van het nieuwe en het einde van het oude.
Goed voorbeeld heb je van Eddijst gekregen.