Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zwaaien/schudden/trillen een aantal van mijn medescholieren zo erg met hun voeten?

Ik zie elk jaar wel weer van die mensen op school, die tijdens de lessen wat nerveuzerig met hun voeten zitten te zwaaien. Sommige een beetje, andere net iets teveel. Maar vandaag zat ik in de les naast een jongen die dit ook deed, maar het werd steeds erger. Hij zat echt helemaal in z'n stoel te trillen, alsof hij een soort aanval kreeg (anders dan dat kan ik het bijna niet noemen). Zelf weet ik vrijwel dat hij zelf niet door had, maar wat veroorzaakt dat? Nervositeit? Onrustigheid? Verveling misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit geeft duidelijk aan, dat hij daar gewoon absoluut niet wou zijn. Je noemt dit een intentie-beweging : het geeft aan, wat je eigenlijk zou willen, nl. weglopen.
Net zoals je bij een gesprek, waar je echt geen zin meer in hebt, op het puntje van je stoel gaat zitten, en misschien zelfs je handen op de armleuning legt, alsof je je op wilt duwen om op te staan - je doet dit ook vaak volledig onbewust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verveling zeker niet. Ik heb b.v. trillen van dijbenen en schommelen van benen waargenomen bij schakers die zich in een lastig parket bevonden; volgens mij duidt het vooral op spanning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het een soort tic, en anders is het misschien een teken van 'eigenlijk ergens anders willen zijn'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik naar mezelf kijk, ik zit ook nooit echt helemaal stil. Is het meer een onrustige beweging van iemand die niet goed kan stil zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen verschillende redenen zijn.
Als ik de krant zit te lezen en ik sla mijn ene been over het andere, dan begint mijn voet te trillen, zonder dat ik er erg in heb. Meerdere familieleden hebben (last) dit fenomeen. Misschien dat tijdens deze houding een zenuw ergens tegen aan drukt. Zoiets zal het wel zijn.
Dat ik me niet op mijn gemak zou voelen in mijn eigen huis en zou willen weglopen is natuurlijk onzin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien, het zoudt kunnen dat deze jongen ADHD heeft, en zijn medicatie niet op tijd heeft ingenomen, en zodoende dat hij de beweeglijkheid die dit "onder andere" met zich meebrengt, niet onder controle heeft...

Kijk eens op een site www.hersenstorm.nl of www.ADHDjongeren.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die met hun voeten zwabberen, hebben 'aarde' nodig. Je zou kunnen zeggen dat deze personen van nature een wat hoger trillingsgetal hebben dan de aarde, en wanneer ze zich inspannen, of concentreren, zullen ze overtollige energie weg moeten trillen.
Hele ge-aarde mensen zul je dit niet zien doen, omdat het geen functie zou hebben.
Dus het helpt de wat minder geaarde personen om overtollige energie weg te trillen/zwaaien..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding