ben je bewust of onbewust altijd op zoek naar het gelukkigste moment uit je leven tot dusver?

een moment wat dus al is geweest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag je nu naar persoonlijke ervaringen of naar mensen in het algemeen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het algemeen als gegeven. als mens dus.

Het beste antwoord

volgens mij ben je meer bezig met een gelukkig moment te creeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee.
Maar het is lastig antwoord geven op een vraag die zo geformuleerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap je punt denk ik. maar juist als het vooralsnog onbewust is, is het intressant het te weten te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als mensen onbewust op zoek zijn, hoe zouden ze dat dan weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer te bedenken wat die gelukkiste tijd was en of je gedrag vertoont daar aan gekoppeld is. stel je hebt de liefde van je leven gevonden, maar die overlijd. daarna ga je opzoek naar iemand die dezelfde eigenschapen karaktertrekken heeft dan de vorige partner. om iets wat was weer terug te krijgen. je kan dan een "surrogaatpartner" treffen, zonder door te hebben dat je iets zoekt wat er niet is. namelijk de persoon met wie er geen relatie meer kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, zo bedoel je het. Dat zou kunnen. Maar het kan in zo'n geval ook dat een bepaald type partner het beste bij je past en dat het niet vreemd is als een nieuwe partner op een vorige lijkt.
Het gelukkigste moment uit je leven kunnen de meeste mensen zich wel levendig herinneren. Dus daar hoef je niet zo naar te zoeken lijkt mij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk niet dat de meeste mensen op bewust of onbewust altijd op zoek daar naar zijn, want het is iets uit het verleden en in het verleden kan je niet leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik niet. Het lijkt mij dat mensen niet op zoek zijn naar oude, maar naar nieuwe gelukkige momenten
13 jaar geleden
Mensen zijn altijd op zoek naar geluk dat doen ze bewust en onbewust.
Momenten van geluk die je had, probeer je soms te recreëren maar je zoekt eerder naar nieuwe en beter geluk want een mens wil altijd zijn eigen gelukservaring overtreffen.
Hoe vaak denken wij over iets wat wij hebben meegemaakt of een situatie of een plaats waarin wij gelukkig waren en als wij terug gaan wordt het een teleurstelling?
Een mens zoekt voortdurend naar meer geluk en probeert ellende zoveel mogelijk te vermijden.
Wat dit betreft is onze vrije wil heel beperkt.