ben je bewust of onbewust altijd op zoek naar het gelukkigste moment uit je leven tot dusver?

een moment wat dus al is geweest.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

volgens mij ben je meer bezig met een gelukkig moment te creeren

Nee. Maar het is lastig antwoord geven op een vraag die zo geformuleerd is.

Het gelukkigste moment uit je leven kunnen de meeste mensen zich wel levendig herinneren. Dus daar hoef je niet zo naar te zoeken lijkt mij. Toegevoegd na 2 minuten: Ik denk niet dat de meeste mensen op bewust of onbewust altijd op zoek daar naar zijn, want het is iets uit het verleden en in het verleden kan je niet leven.

Dat denk ik niet. Het lijkt mij dat mensen niet op zoek zijn naar oude, maar naar nieuwe gelukkige momenten

Mensen zijn altijd op zoek naar geluk dat doen ze bewust en onbewust. Momenten van geluk die je had, probeer je soms te recreëren maar je zoekt eerder naar nieuwe en beter geluk want een mens wil altijd zijn eigen gelukservaring overtreffen. Hoe vaak denken wij over iets wat wij hebben meegemaakt of een situatie of een plaats waarin wij gelukkig waren en als wij terug gaan wordt het een teleurstelling? Een mens zoekt voortdurend naar meer geluk en probeert ellende zoveel mogelijk te vermijden. Wat dit betreft is onze vrije wil heel beperkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100