Wat kan ik doen tegen mijn urinefobie? Ik heb al alles geprobeerd,.

Weet jij het antwoord?

/2500

Paruresis is een fobie die bestaat uit angst voor en het vermijden van openbare toiletten en een onregelmatige controle over de blaas. Je systeem blokkeert als het ware en je kunt met geen mogelijkheid meer plassen. Soms komen mensen met paruresis met hun klachten bij een uroloog terecht. Wanneer er geen onderliggend lichamelijk probleem aan de plasproblemen ten grondslag ligt, kan de diagnose plasangst gesteld worden. Over de effectiviteit van bepaalde behandelingen bij paruresis is nog weinig wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd, maar gedragstherapie lijkt de beste keuze. De volgende tips kan je zelf uitvoeren en kunnen zeker helpen: - Probeer drukke en publieke toiletten te vermijden en zoek als je ergens naar toe gaat bijvoorbeeld een nabijgelegen restaurant (daar zijn de toiletten vaak afgesloten en minder druk). - Voor mannen helpt het vaak als ze het toilet gebruiken in plaats van een urinoir. - Eerlijk zijn over je angst, hoe moeilijk ook, werkt vaak ook positief.

Bronnen:
https://www.gezondheidsnet.nl/angst-en-fob...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100