JA, ieder mens kan fantaseren, maar de een fantaseert veel gemakkelijker dan de ander. Fantaseren in het verleden is het moeilijkst, omdat je veelal wordt geconfronteerd met reeds voldongen feiten. Echter kan je wel fantaseren over wat er gebeurd zou zijn als je het destijds anders had gedaan. Dat kan b.v. spelen als je ergens spijt van hebt of een vergissing hebt gemaakt. Fantaseren in het heden is het leukst. iedereen maakt immers plannen en dat geeft verwachtingen. Wat wil ik dadelijk don en wat zal er dan gebeuren? Juist die verwachtingen leven in de fantasie (in de praktijk pakt het immers vaak anders uit).
Fantaseren in de toekomst is ook ronddolen in een droomwereld. Iedereen heeft wel stille wensen en en fantaseert dan met allerlei verwachtingen. Leuk is het ook om t fantaseren over je eigen belevingswereld. Vel kunstenaars maken "beelden en/of voorstellingen" waarmee ze een toekomstbeeld proberen te geven. Niet iedereen is zo'n kunstenaar, dat hij/zij tot een respectabele afbeelding komt, maar veel mensen komen wat dat betreft heel ver. Intuïtief je gedachten laten gaan. Gewoon fantaseren. Heel veel mensen doen dat en het begint al bij de kinderen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
vraagBraak1
3 jaar geleden
Bedank voor je antwoord :).