Onkwetsbaar is praktisch onmogelijk.
Dat zou moeten betekenen dat we geen schrammetje op zouden moeten kunnen lopen, niet zouden kunnen overlijden, en zelfs psychisch niet meer gekwetst zouden moeten kunnen worden.
We zouden geen ziektes meer op moeten kunnen lopen, ouderdom zou ons met rust laten, geen parasiet zou nog op ons moeten willen komen zitten, je zou je zicht eeuwig moeten behouden, net als je gehoor, reukvermogen, en de rest van je zintuigen...
We zouden voor altijd in een optimale staat van gezondheid moeten blijven.
We zouden onsterfelijk zijn.

We leven in een wereld waarin mensen overlijden aan griep of een klap op hun hoofd. Vergeet het maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, zo knap zijn de wetenschappers nou ook weer niet.
13 jaar geleden
Neen, dat kan niet. We zijn niet van het goede materiaal gebouwd.
Dan zouden we van titaan, kevlar , carbonfiber ed gebouwd moeten zijn. Deze (eenvoudige) stoffen kunnen zichzelf helaas niet repareren
Wij kunnen onszelf repareren en dat komt het dichtst bij onkwetsbaarheid, je lichaam herstelt zichzelf van een kwetsuur.
Overigens is sommig spinrag sterker dan staaldraad en maakt de natuur wel meer stoffen die in eigenschap en duurzaamheid niet te kloppen zijn.
Wij bestaan uit materiaal wat enige Euro's zou kosten,
gaan (soms) meer dan 100 jaar mee en kunnen dingen wat machines soms niet eens lukt.
We zijn dus niet onkwetsbaar, maar zeer efficient en erg taai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dan zou je tegen overstromingen, vulkaanuitbarstingen en komeetinslagen moeten kunnen - en uiteindelijk de 'big shrink' of de 'big emptyness' moeten kunnen.
Wat ziektes betreft: als de mens al alle ziektes uit zou weten te bannen, dan blijft er simpelweg één onoverwinnelijke ziekte over: honger en dorst.
Want hoe je 't ook wendt of keert: we kunnen niet van de aarde leven als we met 1.000.000.000.000 mensen op deze kleine aarde zijn.