Wie bepaald dat dan?

Als we normaal zijn wiskundig zouden pakken kom je uit, op het gemiddelde van alle afwijkingen is normaal! Waneer kom je dan uit op een gemiddelde score? En wie bepaald dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is dusdanig verwarrend gesteld, dat het niet te volgen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben helaas geen wiskundige,dus graag nog eens,maar dan in begrijpelijk nederlands!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de definitie van normaal?

Het beste antwoord

Normaal is hetgene wat niet te ver afwijkt van de norm. Dat hoeft niet het gemiddelde te zijn.

Normaal wordt door de maatschappij bepaald, en iedereen krijgt het mee via de normen en waaredn van zijn omgeving. Zo kan normaal ook voor verschillende mensen verschillende zijn. Vlaggetjes in de tuin hangen omdat het WK eraan komt is voro sommigen heel normaal. Voor anderen is dat echt ongepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik ben er niet zeker van of ik je vraag goed begrijp.
bij een wetenschappelijk onderzoek kan je in principe het gemiddelde nemen van alle uitkomsten.
echter die vlieger gaat niet op als er te veel variatie is in de uitkomsten.
als je dan een gemiddelde neemt is dit niet geldig.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dan de definitie van normaal?
Rieneke1
13 jaar geleden
het gemiddelde van uitkomsten die niet te sterk mogen afwijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor je antwoord,
Nee, onder 'normaal' wordt meestal verstaan MODAAL, dat wil zeggen 'het meest voorkomend'. Vergelijk modaal inkomen, dat is zeker niet het gemiddelde inkomen. De relatie tussen die twee wordt bepaald door de scheefheid van de verdeling. Voor de rest is jouw vraag tamelijk onbegrijpelijk geformuleerd. Niet normaal hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje voor je antwoord