Wat is voor jou een keerpunt in je leven geweest ?

Hoe ontstond het keerpunt ? Wat gebeurde er dat je in een keer heel anders verder ging ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Mystica; Een enorm cliché, maar waarschijnlijk daarom zo waar; voor mij was dat de geboorte van ons eerste kind. Vanaf dat moment krijgen heel veel dingen een extra betekenis en ga je de gewoonste dingen veel bewuster en verantwoordelijker doen omdat je weet dat er iemand 100% van jou afhankelijk is.

Filosofisch. Het overlijden van mijn vader en het enkele maanden werken in een ziekenhuis leerden mij dat het afgelopen moest zijn met het geklaag en er eens begonnen moest worden aan het waarderen van....ja, eigenlijk alles. Sindsdien lach ik me heimelijk kapot om mijn medereiziger in de trein die door zijn telefoon aan zijn vriendin (en door zijn volume tegelijkertijd de hele coupé) duidelijk maakt dat hij 'nou wel klaar is me die kankervertragingen' van de NS, of de zeikerige kakmeisjes op mijn school die klagen dat hun vaders ze niet naar school wouden brengen in hun Audi's. Fietsend, fluitend in de zon naar huis bedenk ik me dan dat ik blij mag zijn dat ik (nog) 'draadloos' (naar ellendige ziekenhuisapparaten verwijzend) en medicijnloos door het leven ga. 2008 was door bovenstaande twee gebeurtenissen een keerpunt in mijn leven.

Meerdere keerpunten gehad in mn leven. inwijding door Guru, kindjes krijgen, naar India gaan, terugkomen, min of meer uit mn geloof vallen, opnieuw beginnen na scheiding. Nou ja veel keerpunten dus. T gaat ook nog steeds door.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100