Rood haar pesten door de eeuwen heen.

Ha ik heb een vraag ... ik weet dat er in de loop van de tijd wel wat over gescheven is.... maar ik ben niet zo een lezer... Ik ben meer een luisteraar...

Rood haar door de eeuwen heen? weet iemand daar wat over? bijvoorbeeld in het jaar 1500? of in 1940?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.southpark.nl/episodes/911/?lang=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://vimeo.com/11219730

Antwoorden (2)

Tijdens de Spaanse Inquisitie was rood haar een teken dat je vuur had gestolen en als heks verbrand moest worden.
In de Middeleeuwen geloofde men dat je haar je kleur had van de Duivel, en dat je verwekt was tijdens de menstruatieperiode van je moeder (O wonder).
Lees er alles over:
13 jaar geleden
Het was wel iets na 1940,maar mijn eerste liefde was idd roodharig. En ik kan daar alleen maar positief over zijn! Wat
men zegt: Red on the head,fire in bed ,was in dit geval beslist waar,ook al was ik nog onervaren. En wat betreft het pesten,dat valt erg mee,maar aangezien redheads nogal temperamentvol zijn,kan het wel eens geëscaleerd zijn.