We vonden de ouderwetse molens toch ook niet lelijk?

Het is denk ik een hype dat het niet mooi is. Als je goed kijkt zie je zelfs iets harmonieus. De grote wieken die zo mooi meedraaien in de wind. Het is een soort spel tussen natuur en wetenschap. Prachtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ze staan altijd in de natuur en zijn zelf onnatuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zijn grote mensgeschapen objecten. En dat alleen al is voor sommige mensen genoeg om iets niet mooi te vinden. En zeker in lege polders waar je opeens die dingen aan dehorizon ziet verschijnen kan dat ergerlijk zijn.

Als je dan een moment nadenkt en bedenkt dat al die molens weer mee helpen met het bestrijden van C02 uitstoot, dan kan je misschien bedenken dat ze wel heel mooi zijn D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zit gewoon in de bloed van degene. Sommge mensen vinden sommige dingen gewoon. 'k vindt ze juist heel mooi. Niks mis mee hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*het bloed
En dat zit volgens mij eerder in de hersenen, wat je leuk en niet leuk of mooi en niet mooi vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En 'ik vind' ;-)
Nou ja, het ZIJN natuurlijk lelijke dingen!
Maar als wij graag energie willen blijven consumeren zoals wij dat nu eenmaal gewend zijn, zullen we blij en dankbaar moeten zijn voor die lelijke dingen.
Wat dat betreft mogen er wat mij betreft nog wel een paar duizend bij:
Je kunt eenvoudig niet eisen dat de natuur onaangetast blijft, terwijl je thuis lekker geniet van al je electrische apparaten...toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn heel erg nuttig, maar in mijn ogen bederven ze het landschap.
Ga eens in Spanje kijken, op de meseta. Heel de wijdsheid van het landschap is aan gort door windmolens.

Toegevoegd na 54 minuten:
Maar wat erger is...het is onduidelijk of windmolens onder de streep wel een positief effect op het milieu hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind ze ook niet mooi. Het onderstaande landschapje was veel mooier geweest zonder deze horizonvervuilers..
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Vertel mij wat! Ik mag proberen er de bouwvergunning voor te verlenen.
Wat me 1 2 3 te binnen schiet:
- Verticale elementen verstoren het horizontale landschap.
- Grootschalige technologie hoort niet thuis in de openbare ruimte.
- Ze maken herrie en je wordt hoorndol van de bewegende wieken (en de schaduwen ervan).
- Ze verstoren dieren en zijn gevaarlijk voor vogels.

Ikzelf voeg er voor mezelf meestal aan toe: En Don Quichote had er ook de pest aan.

Ikzelf vind ze – los van die te bevechten bouwvergunningen – best mooi. Vriendelijke armzwaaiende reuzen die over twintig jaar als Industrieel Erfgoed en Architectonish Monument zwaar beschermd zullen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen vinden dat de ruimte om hun heen, bij hun bezit hoort en daar plaats je niet zo maar een windmolen zonder hun toestemming, nee die moeten ze maar ergens anders zetten, buiten hun gezichtsveld.
Komt nog bij, dat de mens echt een kuddedier is, de buurman is ook tegen, en 3 colega's en de bakker op de hoek en het stond laatst in de krant en die waren ook allemaal tegen en oh ja, het was ook nog in het nieuws, dus dit zijn dan die windmolens waar ze het over hebben, oh nee zeg, wat een lelijke dingen zijn het, horizonvervuilers, dat zijn het, oh wat lelijk!
En als ze die nou eens in hun eigen wijk zouden neerzetten en ze er gratis stroom van zouden krijgen, omdat deze molen een nieuw type is en getetst moet worden op geluidsoverlast, zouden ze het ook nog een lelijk ding vinden?
Of zouden ze dan alleen aan hun eurotjes denken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze verbergen altijd je uit zicht en houden je in de schaduw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook een windmolen kan voor een aantal mensen een gruwel zijn.
Maar als je kijkt naar het mooie slanke profiel die van een afstand rustig staan te wieken dan kan ik er toch wel een schoonheid en rust in zien.
Maar zoals het altijd gaat zijn vele het niet met mij eens, zij zien het als vervuiling in de natuur.
Eigen instelling dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn niet lelijk op zich, maar ze ontsieren de plek waar ze staan en draaien irriterend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze er niet aan gewend zijn. Let maar eens op: kleine kinderen die ertussen opgegroeid zijn, zullen ze niet lelijk vinden.