Bestaan er vrouwelijke gluurders?

Ik zat net in de w.c toen deze deur werd opengemaakt met een sleutel door een medewerker van de bieb. De w.c. was op slot en ze klopte niet. Ze dook weg.
Ik ronde mijn bezoek af en nog geen 16 tellen later - ik heb geteld want was laaiend- opende ze de w.c. weer zonder te kloppen

Haar excuus was dat ze zich moest omkleden, maar ze zei het zonder blikken of blozen en ik kreeg er een vreemd gevoel bij dus vandaar mijn vraag ...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ach, alles is mogelijk, maar het lijkt dat zij was gestuurd om iets of iemand te controleren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat lijkt mij ook. Gluren doe je stiekem. Vermoedelijk verwachtte ze niemand op de wc, en dacht ze even later dat je al klaar was.
ronron1212
7 jaar geleden
Ja die bestaan ook. Voor vrouwen is ook niets vreemd waar mannen ook van worden beschuldigd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee want ik heb het nagevraagd bij de beveiliging. Ze had de sleutel gevraagd om zich om te kunnen kleden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom hebt u deze vraag niet gelijk voorgelegd (of gemeld) bij degene die op dat moment de leiding had? Als je laaiend bent dan wil je toch actie?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De beveiliging wist niet goed wat ze er mee aanmoest en maakte excuses lachte wat. Ik vind het raar en heb intuitief het gevoel dat dit niet klopt vandaar mijn vraag of hier onderzoek over bekend is. Wanneer het een man was geweest zou er anders zijn gereageerd denk ik zo toch.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de beveiliging (bij een bibliotheek?) maar wat lachte dan heeft deze dus geen aanleiding gezien iets te ondernemen of men wilde geen verdere uitleg geven. Misschien kan @HeerVoldemort hier haar licht over laten schijnen.

Antwoorden (1)

Ja, er bestaan ook vrouwelijke gluurders.
Onderzoek toont aan er echter veel meer mannelijke dan vrouwelijke gluurders zijn.
Er is zeer weinig onderzoek gedaan naar voyeurisme bij vrouwen, dus er is nog weinig bekend over het onderwerp.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je de betekenis van gluurder wat ruimer neemt, zijn er veel meer vrouwelijke gluurders...
Terwijl er algemeen wordt aangenomen dat mannen grotere gluurders zijn dan vrouwen, leert een steekproef van het Amerikaanse Kinsey Institute ons een heel andere les. De onderzoekers stelden een aantal mannelijke en vrouwelijke proefpersonen bloot aan sexy foto’s van het andere geslacht en volgden hun focus met eye-tracking. Terwijl de wetenschappers er vlotjes vanuit gingen dat vrouwen meer interesse zouden hebben voor de gezichten van de lustobjecten en de mannen zonder omwegen de pikantere zones zouden opzoeken, leverden de testen net het omgekeerde resultaat op. Niet dat de mannen niet geïnteresseerd waren in het aanbod borsten en billen, maar ze keken stuk voor stuk eerst naar het gezicht van de afgebeelde naaktmodellen. De vrouwelijke proefpersonen wilden echter meteen weten waar de klepel hing.
SimonV
7 jaar geleden
amao
7 jaar geleden
Je toevoeging suggereert dus dat ALLE mannen en vrouwen ''gluurders'' zijn?
SimonV
7 jaar geleden
Nee, wat ik lees is dat vrouwelijke proefpersonen meteen weten wilden waar de klepel hing.
amao
7 jaar geleden
Dat vrouwen en mannen kijken naar een naaktfoto, welk lichaamsdeel hun aandacht ook moge trekken, het maakt hen nog geen gluurders. Als privacy ontkrachtigt wordt door te kijken, kan je spreken over gluren.
SimonV
7 jaar geleden
Vanzelfsprekend!
Vandaar mijn toevoeging: "Als je de betekenis van gluurder wat ruimer neemt, .... " En één onderzoek betekent nog niet dat alle vrouwen "gluurders" (tussen aanhalingstekens) zijn, hoogstens dat vrouwen meer gluren dan we denken.
Inekez1
7 jaar geleden
"De vrouwelijke proefpersonen wilden echter meteen weten waar de klepel hing." Ik denk dat zij dat heel goed wisten en dat ze vooral wilden weten hoe groot de klepel was.