Wat zijn oorzaken voor een moord?

Ik kan me voorstellen dat je iemand de waarheid wilt vertellen. Sommige mensen gebruiken geweld en dit kan erg verkeerd aflopen. Waarom zou iemand vermoord kunnen worden? Graag met bronvermelding...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K
AWM
14 jaar geleden
Wat een vraag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, je hebt van die rare tv-programma's die alleen maar over moord gaan en 't oplossen hiervan. ... Zo kom ik op vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat aanleidingen beter is als oorzaken in deze context.

Het beste antwoord

Als je echt ontoerekeningsvatbaar bent,als het je dus niet aan te rekenen is omdat je hersenen niet zo werken als normaal doordat er teveel hormonen meespelen cq. de overhand hebben, dan is denk ik iedereen tot moord in staat. Je bent dan niet jezelf en kunt niet meer normaal denken. Dit kan komen door langdurige frustratie, verdriet en woede. Je kunt zelfs iemands leven beëindigen door een intens medelijden ( euthanasie). Als iemand een geliefde zoals je kind, ouders of echtgenoot /echtgenote, partner of zelfs je geliefde huisdier, iets aandoet, en diegene wordt niet gestraft, of te mild in jouw ogen, terwijl jouw leven zo`n enorme schade heeft opgelopen en je daardoor nooit meer jouw leven terugkrijgt zoals het was, dan gun je die ander ook geen fijn leven meer. Jij jouw leven kwijt, hij/zij dan ook. Zo is er ook de 'Crime Passionell' misdaad uit liefde, passie. Dan ben je zelfs in staat je geliefde te vermoorden of/en de rivaal, die jouw je geliefde afhandig wil maken. Krijg ik hem/haar niet, die ander ook niet! Ook angst of paniek kan een oorzaak zijn of hebzucht. Menigeen heeft op die manier een ander zijn/haar rijkdom afgepakt of geërfd. Deze mensen hadden al weinig of geen geweten denk ik, die zijn scrupelloos. Dan heb je ook nog de personen die "ziek in hun hoofd zijn. Daar functioneren de hersenen al niet normaal. Die beseffen nog niet eens dat moord misdadig is en kicken erop. Dat zijn dan ook vaak seriemoordenaars.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had zelf ook al literatuur gevonden. Bedankt voor je bijdrage

Andere antwoorden (2)

Als de verkrachter van je kind na 2 jaar vrijkomt...en je komt hem tegen op straat, dan zou je zo emotioneel kunnen worden dat je hem zomaar zou kunnen vermoorden!

Ik heb geen bron voor je maar heb dit met een vriend meegemaakt!
Zijn dochter zat nog helemaal in de vernieling en de dader liep lekker te winkelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwebbel, ik ken dat gevoel maar dan met mijn dochter en meerdere vriendinnetjes van haar, de dader kreeg een jaar en kwam vervroegd vrij.
Mijn dochter kwam hem dezelfde week gewoon weer tegen en als moeder heb ik vaak gedacht, als ik hem voor mijn wielen krijg dan geef ik gas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan ik me helemaal voorstellen...
knap dat je het niet hebt gedaan!
Als je eigen dochter iets vreselijks is overkomen en je komt de dader gewoon weer tegen dan is plankgas geven in een opwelling oorzaak tot moord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gelukkig heb ik er niet aan toe gegeven.