Wie is/was uw held?

Wie uw voorbeeld, uw held, tegen wie keek u op en wilde u altijd lijken/

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (18)

Vroeger; mijn vader en ik wilde met mijn moeder trouwen.
Tegenwoordig ben ik mijn eigen held. En ik ben getrouwd met de moeder van m'n kinderen die mij weer als hun held zien, is het kringetje toch weer mooi rond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb/had niet direct een held of heldin. Meer zijn het eigenschappen of vaardigheden van anderen die ik ook graag zou willen beheersen. Vaak probeer ik ze dan aan te leren door me er heel bewust van te zijn hoe iemand dat doet.

Dat lukt niet altijd..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Noorse avonturier/wetenschapper Thor Heyerdahl.

Na uitgebreide bestudering van etnografisch en archeologisch materiaal uit Polynesië, het Amerikaanse continent en Zuidoost-Azië, kwam Heyerdahl met de theorie dat Polynesië niet bevolkt was vanuit Zuidoost-Azië, zoals eerder geloofd werd, maar vanuit Amerika. Zijn hypothese werd koel ontvangen, waarop Heyerdahl besloot de juistheid van zijn stellingname dan maar zelf aan te tonen met een gedurfde expeditie. Het vaartuig dat hij maakte (e Kon-Tiki) was een vlot van balsahout, een exacte kopie van de vlotten die al sinds de prehistorie door Indianen in Zuid-Amerika werden gemaakt. In 1947 voer Heyerdahl met een zeskoppige bemanning vanuit Callao in Peru naar de Tuamotu-eilanden van Polynesië, tijdens de nu wereldberoemde reis van de Kon-Tiki die enkele maanden duurde.

Ook de latere expeditie van de RA (een boot van papyrusriet) was zeer bijzonder.

De boeken die hij over deze expedities schreef zijn absolute klassiekers en de mooiste expediebeschrijvingen die ik ken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu: Ghandi, Mandela
Als kind; Anton Geesink, Superman
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vroegere schoolvriendin van me. Het heeft haar nooit meegezeten. Op 4 jarige leeftijd onder een auto gekomen en in een rolstoel terecht gekomen.
Altijd positief ingesteld gebleven, altijd moeten knokken om dezelfde dingen voor elkaar te krijgen die voor "normale" mensen doodnormaal zijn.

Op haar 25e te horen gekregen dat ze blaaskanker had (nooit iets kunnen voelen in verband met haar dwarsleasie, toen het eindelijk ontdekt werd was het te laat). Zelfs toen ze wist dat ze niet lang meer had bleef ze ons erdoor slepen. Ze wilde van de laatste maanden die ze had genieten, wilde niet met bedrukte gezichten geconfronteerd worden, ze wilde feesten.

Eén week voor haar 26e verjaardag heeft ze de ongelijke strijd moeten opgeven. Zij is mijn grote held, ik zal nooit haar moed en haar doorzettingsvermogen vergeten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger: Eminem
Nu: Amy lee

Conclusie: gangstah-emo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu: Geert Wilders.

Vroeger: Mijn vader.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die clown van Beter Bed..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb de ervaring dat mensen tegen wie ik opkeek, vroeger of later van hun voetstuk vielen, omdat ze iets stoms deden. Dus ik heb besloten geen helden meer te hebben, maar wel goede eigenschappen en gewoontes proberen over te nemen van mensen die ik bewonder.
15 jaar geleden
vader, che guevara, lawrence of arabia, caesar, napoleon, gandhi, nash, alexander de grote, camus, desmund tutu, nelson mandela.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Communisme is slecht.
Buiten mijn ouders,mijn leermeesters die mijn vakkennis bijgebracht hebben.En het mooie is,dat ik nu de held ben van een aantal oud leerlingen , aan wie ik mijn vakkennis weer heb mogen overdragen.Hier ben ik trots op.(is geen opschepperij ! )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ben mijn eigen held
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Sgrijvvaud;

Ik heb in mijn jeugd eigenlijk maar twee helden gehad; mijn opa (vooral in zijn hoedanigheid als brandweercommandant) en Kuifje. Tegenwoordig geloof ik niet echt meer in helden, eerder in echte mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hartstikke leuke vraag and all, voor mij was dit Superman en mijn moeder, wilde altijd op Gandhi lijken.

Maar blijft wel even staan, dat deze vraag niet onder een geheel andere categorie hoort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ha...
laat ik zeggen Wie uw voorbeeld spiderman, uw held spiderman, tegen wie keek u op spiderma (later), op wie wilde u altijd lijken spiderman.
:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu: Johnny Bravo! - Will Smith - Katt williams - Bruce lee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
magnum PI

maar helaas ik lijk er helemaal niet op en zijn ferrari is een vw golf geworden