Waarom dragen mensen kleurige kleding met mooi weer?

Het valt me op dat veel mensen kleurige kleding aantrekken nu de zon weer schijnt.
In de winter was het vooral zwart en grijs.(in mijn beleving)
Waarom trekken mensen met mooi weer meteen kleurige kleding aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De lente en de zomer bieden meer kleuren dan de herfst en de winter. In de koude seizoenen is het vaak bewolkt en regenachtig waardoor de lucht en de hemel er grijs uit zien. 's Ochtends laat en 's avonds vroeg is het donker, waardoor de lucht er als je buiten bent (voor de werkende personen) meestal zwart uit ziet.
De bomen zijn kaal en er bloeien buiten geen bloemetjes, waardoor er niets aan kleur overblijft.

In de lente en zomer, daarentegen, bloeien er bloemetjes in ieder grasveld, ziet het gras weer mooi groen, zitten er blaadjes en bloesem in de bomen en ziet de hemel meestal prachtig blauw. De zon ziet oranje en door het glanzende licht zie je daar doorheen nog veel meer mooie kleuren in de wereld.

Vaak wordt je humeur beïnvloed door het decor dat de wereld biedt in bepaalde seizoenen. Vaak kies je je kleding aan de hand van je humeur.

Ikzelf hou ervan om mij juist ook in de winter kleurig te kleden. Zo fleurt de grijze, grauwe boel toch nog een beetje op en stem ik mijzelf wat vrolijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat ze dan heel erg vrolijk zijn met mooi weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat ze hun humeur,dat met mooi weer meestal vrolijkr is dan met miezerig weer,met hun kleding overeen willen laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je past je denk ik gewoon aan aan de vele kleuren die de zon te bieden heeft als ie zich van zijn beste kant laat zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel mensen die zich kleden naar het seizoen. Natuurlijk niet alle mensen er zijn mensen die van gothic kledij houden die zien altijd zwart. Maar vele vinden het prettig om naar het seizoen te kleden. Witten schoenen draag je dan bijvoorbeeld niet in de winter. In de herfst zie je veel bruin en in de zomer en lente veel fleurige kleding. Ik denk het laatste stukje natuur gevoel wat nog in ons zit. Vroeger leefde de mensheid veel intenser met de seizoenen mee nu niet meer zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleurige kleding komt veel mooier uit als de zon schijnt... dan spatten de kleuren eraf..., bovendien staan ze beter als je al een beetje kleur hebt door de zon....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleurige kleding, de bloemen gaan uitlopen dus de bloemenjurken enz. ook weer. Van kleur word je vrolijk net zoals van een tuin met bloemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat zwart (donkere kleding) heel erg warm wordt in de zon en omdat je in gekleurde kleding relatief koel blijft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Winter zie je enkel dikke mantels en mutsen enzo en in de zomer dan zie je gewoon meer verschillende kleedjes en bloesjes en hemden ,dus ik veronderstel dat men ook in de winter eens een kleurtje draagt maar die zitten dan verstopt onder dikke winterjassen en ook is zomerkledij over het algemeen veel fleuriger als winterkledij ,vrolijk en luchtig zoals het weer dus .