Steeds terugkerende dromen (dagelijks zelfs) over moorden.

Ik droom al mijn hele leven over mensen die vermoord worden en vind dit best vervelend. Als kind droomde ik elke nacht over "kidnappers" gehuld in zwart die of mij en mij familie kwam vermoorden (werd steeds wakker op dat moment) of die anderen vermoorden waar ik bijstond op een zeer gruwelijke manier. De dromen veranderden naarmate ik ouder werd steeds meer, maar dood en verderf bleef en enge dromen kwamen erbij. Zo droomde ik dat twee kinderen een liedje over het zandmannetje zongen en toen kwam hij tevoorschijn, smeet het jongetje tegen rijdende trein waar ik hem letterlijk uit elkaar zag spatten tegen de voorkant en het meisje propte hij in een houtversnipperaar waar ze langzaam tot pulp werd vermalen en bloed uit haar mond stroomde. Vannacht droomde ik dat iemand vermoord werd met een kettingzaag en een andere compleet onbekende zich verstopte onder het bed en doodgestoken werd met een breekijzer. Soms droom ik ook over schilderijen die tot leven komen en dergelijke. Dit soort dromen heb ik al mijn hele leven en ik vind het zeer vervelend, omdat ik ook wel eens gewoon een leuke droom wil hebben in plaats van dit. wat betekent dit en heeft het te maken met iets psychologisch? Ik vind het namelijk ook vervelend om aan mensen te vertellen.. De meeste van mijn vrienden vinden het wel heel erg "cool" en willen dat ook wel eens dromen, maar ik wil er alleen maar vanaf, want bijna iedere nacht is ook wel vervelend vind ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ik herken het wel een beetje, ik denk dat het temaken heeft met je innerlijke rust....ben je overdag druk? of druk met je gedachten, of komen er veel spanningen op je af, kun je het niet kwijt...misschien heeft een bepaald soort computer spel of film invloed, iets wat je veel speelt bijvoorbeeld, kan s`nachts in je onbewuste blijven hangen en een eigen leven gaan leiden in een droom. Misschien krijgen je hersennen teveel prikkels te verwerken overdag waardoor het er s`nachts negatief uit komt. Maar het is tenslotte een droom!
Ik droomde altijd over vechten, slaan schoppen, grote groepen die mij aanpakte etc. etc. totdat ik ging thaiboksen, toen ik me rust en energie daar in kwijt kon, meer zelfverzekerheid opbouwde gingen de dromen vanzelf weg als sneeuw voor de zon.
Misschien moet je een leren om je dromen te besturen, elders op goeie vraag staan hier diverse vragen over. Als je dat zou kunnen zou je van een slechte droom een goeie kunnen maken. Moordenaars veranderen in lammetjes ofzo ik zeg maar wat...
Je zal je ook overdag wat vaker moeten afvragen: Waar ben ik? Wat ben ik aan het doen? en Waarom doe ik dit?.....bewust worden van dat je overdag wakker bent, is het begin van het s`nachts kunnen besturen van je droom.
succes.!

Toegevoegd na 1 minuut:
Lucide dromen het heet, check onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je dromen zijn echt gruwelijk, maar wel creatief zeg. Het komt vast wel door films en spellen. Probeer ervoor te zorgen dat de laatste waar je naar kijkt voordat je naar bed gaat iets grappigs is.
Verder moet je niet voordat je naar bed gaat te veel eten en zorg ervoor dat je het niet te warm krijgt in je bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel creatief en beangstigend zeg! Helemaal niet leuk, kan ik me voorstellen. Mijn nachtmerries lijken ineens in het niet te vallen bij jouw horrortaferelen. Dromen zijn vaak verwerkingsprocessen van je dagelijkse leven. Het heeft niks te maken met de realiteit gelukkig ;).

Vaak stelt het je gerust een soort 'oorzaak' te kennen, meestal worden de dromen dan ook minder. Althans, dat is mijn ervaring. Het heeft toch vaak te maken met een stukje onrust.
Ik heb het onderwerp van jouw droom even opgezocht, staan mooie dingen beschreven:

Als je droomt dat je een moord gepleegd hebt, duidt dit op het beeindigen van een oude (slechte) gewoonte of denkwijze. Het kan ook het eind van een verslaving betekenen. Een ander uitleg van deze droom is dat je veel onderdrukte woede hebt, naar jezelf of naar anderen. Moord-dromen komen trouwens vaak voor als je niet lekker in je vel zit.

Wanner je getuige bent van een moord, duidt dit op een diepgewortelde boosheid op iemand. Denk er eens aan of het slachtoffer een eigenschap van jezelf symboliseert dat je kwijt wilt.

Als je zelf vermoord wordt, suggereert de droom dat een belangrijke relatie verbroken is en je af wil sluiten van je emoties. Het staat tevens voor ongebruikte talenten.

Slaap zacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het je hele leven al droomt, dan zul je toch eens moeten praten met iemand.
Een psycholoog, of met regressietherapie om te kijken of het iets is uit een vorig leven.

Ik vind dit wel erg belangrijk. Want we willen toch niet dat je door die dromen zodanig wordt beïnvloed dat je die dromen gaat uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal daar eens naar gaan informeren, vooral die regressietherapie lijkt me wel interessant! Jullie hoeven niet bang te zijn dat ik die dromen ga uitvoeren hoor, en ik droom altijd als toeschouwer terwijl iemand anders het doet, ik ben het zelf niet in dit geval. Het is alleen erg vermoeiend, ik wil ook wel eens over pluizige konijntjes en lammetjes dromen, haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja regressie, of hypnotherapie. Er zijn nog andere vormen. Jij bent toeschouwer, heb jij dan meer gevoelens voor de dader of voor het slachtoffer? Identificeer je je met 1 van beiden? Heb je het GEVOEL of je een van beiden geweest zou kunnen zijn (bv in een vorig leven)?
Vooral je gevoel is belangrijk bij dromen. Ga ook eens anders die droom in. Niet als dat het een slecht droom zal worden, maar onafhankelijk: waar is het, hoe zijn de spelers gekleed, welke emoties heb jij als jij de angst weglaat, enz. Dus meer observerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel me altijd verbonden met het slachtoffer en voel vaak ook dezelfde angst ook al is het vanuit een toeschouwer-perspectief. Zoals de dame die zich onder het bed had verscholen terwijl de moordenaar probeerde haar door het bed neer te steken. Ik voelde letterlijk haar paniek en angst. Onmacht was ook een van haar gevoelens. Ik ga zeker eens beter proberen observerend in de droom te gaan, zodat ik misschien ook beter kan kijken waar het nou vandaan komt, dank je wel voor de tips!
http://www.goeievraag.nl/vraag/betekenen-terugkerende-dromen.15156

hier kun je ook veeel informatie halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dromen geven de meest gruwelijke dingen weer die je je kunt bedenken.
Zolang je deze zaken blijft wegduwen, niet wilt, zullen ze terug komen. Je gaat er een relatie mee aan door ze niet te willen, daardoor blijven ze met je verbonden.

Wat erg sterk naar voren komt is de kwetsbaarheid van het lichaam, de lichamen worden vernietigd.....wat komt erna??

Blijf kijken en oordeel niet.
Het verhaal dat je jezelf probeert te vertellen kan pas stoppen als het helemaal verteld is.

Ondertussen zul je aardig afgestompt zijn door de gruwelbeelden dus probeer erbij te blijven, kijk hoe het verhaal verder gaat en wellicht dat je zo de weg eruit vindt.

Er is iets na het vermorzelde lichaam, het eindigt daar niet (tenminste dat was bij mij zo).
Wat wil je onderbewuste je laten zien??

Succes en sterkte.