"Stemmen in je hoofd" lijkt me een nare ervaring, maar hoe moet ik me dat voorstellen?

Weet je dan niet dat je het zelf bent, dat je je die stemmen inbeeldt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik hoor voortdurend stemmen in mijn hoofd... het is niet eng of naar...
Vervelend wordt het pas als ik er geloof aan hecht en ga handelen naar wat die stemmen zeggen, of terwijl het in strijd is met mijn eigen waarden en normen of wat mijn hart mij ingeeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan...

Andere antwoorden (7)

Klein oorplugje via de neus hard omhoog duwen en dan afstemmen op shownieuws.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag dat maar aan de mensen die met god denken te hebben gesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet erg respectvol niegoh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HIj heeft misschien wel ergens gelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit soort antwoorden zijn disrespectvol tegenover mensen die echt last hebben van stemmen. waaronder ik..beetje respect voor je medemens ok?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, bij nader inzien was dit niet erg respectvol. Maar, wat ik bedoel is dat mensen die denken met god te kunnen praten hier ook last van(kunnen) hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1
lijkt misschien niet respectvol, maar het klopt wel
Stemmen in je hoofd kan gewoon je gedachten zijn hoor, maar die kunnen zo echt klinken dat ze als extern ervaren worden...
Dat ze als een oordopje van een radiozender gehoord worden, komt niet vaak voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In SecondLife is er een gedeelte gemaakt voor Muzieum waarbij je kunt ondervinden hoe het is om schizofreen te zijn.
In de bron vind je meer informatie hierover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh, ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit gehad. Ik denk dat het per geval verschilt: misschien kan je het zelf opwekken/creëren, als een soort dwangneurose. Voor anderen is het misschien een manier van aandacht trekken, en weer anderen zijn misschien wel (knetter)gek (in 'onze' ogen dan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een normaal mens overlegt wel eens met zichzelf bij het maken van afwegingen, een mninder stabiel persoon zou dat een stemmetje kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt meer voor dan je denkt en is een onderdeel van je eigen gedachten of eigenlijk ook weer niet. Want je gedachten zijn , is al moeilijk genoeg om te begrijpen. Als je iets bedenkt om te vragen is dat afkomstig van een onderwerp waar je bezig mee bent of waar je aan denkt. Doordat je iets wil weten wat je zelf niet weet, ga je vragen. Je gedachten vormen woorden en zinnen die je uitspreekt. Krijg je een antwoord op je vraag en begrijp je het nog niet, dan vormen je gedachten weer nieuwe woorden en vragen. Je gedachten kun je dus uitspreken in een verstaanbare taal of eigenlijk luister je naar een stem in je hoofd die door je gedachten gevormd wordt. Het zijn dus jouw gedachten en dus ook jouw stem in je hoofd. Maar er zijn soms ook andere stemmen die niet van jou zijn dus niet van jouw gedachten. Dezen komen uit de spirituele wereld van b.v. een overleden dierbare, of je beschermengel, je gids of hoe je ze ook noemt. Deze stemmen lijken sprekend op je eigen gedachtenstem en het is ook heel moeilijk het te scheiden. Dat kost heel veel tijd en concentratie. Uiteindelijk leer je welke stem van jou is en welke niet, maar ze zijn wel allebij voor jou bedoeld. Deze andere stem kan je nuttige informatie geven over belangrijke dingen in je leven of voor een ander. Ze vertellen vaak wat je niet en juist wel moet doen. Dan is er nog een andere groep van stemmen. Deze vragen je totaal verkeerde dingen te doen die tegen alle fatsoen of normen in gaan. Ze zijn kwaadaardig en veroorzaken veel nare dingen. Deze mensen zijn vaak geestesziek en moeten opgenomen worden om hun tegen zich zelf te beschermen.