Is er een term voor mensen die regelmatig over grenzen van anderen gaan?

Toegevoegd na 3 uur:
In situaties dat mensen duidelijk hun grens hebben aangegeven.

9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hufters zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er nogal aan of deze het expres doen of niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pubers
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hierbij is ook van belang of diegene de betreffende grenzen wel (voldoende) duidelijk heeft gemaakt.
Reddie
9 jaar geleden
Doordouwer.
Erna55
9 jaar geleden
Egoisten

Antwoorden (2)

een anti-sociale persoonlijkheid misschien.
Bij kinderen kan ik dit gedrag wel begrijpen maar bij volwassenen zou ik het 'onvolwassen gedrag' noemen of een ongerijpte persoonlijkheid.
Zelf noem ik soort types altijd 'nemers' in tegenstelling tot gevers.
Het kan ook komen door een vorm van autisme. Een autist kan moeilijk aanvoelen wat sociaal wenselijk gedrag is en zal daarbij wel eens die grens kunnen passeren. Dat doet hij zonder te beseffen wat hij de ander aandoet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Narcisten hebben hetzelfde probleem met sociaal gedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt Antoni. Je brengt me op nog een ander type: de theatrale persoonlijkheid. Ik ken er eentje en die volgt alle facetten van de 'drama-driehoek' . Erg moellijk om jezelf te blijven in haar spel.
Narcistische dicatators, alleenheersers van grote rijken zijn hier een mooi voorbeeld van.