Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat bij veel dingen waaraan ik denk, er gelijk een liedje met dezelfde tekst, in mijn hoofd opkomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
892

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat je misschien muzikaal bent of erg houdt van (bepaalde) liedjes en je deze dus heel vlug paraat hebt...
Ik heb dat ook wel, maar denk dan: fijn dat ik dat heb.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je hoofd dat aan elkaar linkt. Of je dat zelf nu bewust doet of niet! Zo gaat het andersom trouwens ook, je hoort een lied en linkt het aan een gebeurtenis, plek etc.

Mijn hoofd werkt net zo vind het heerlijk... zo hoeft ook vaak iemand maar 1 woord te zeggen en komt er een lied in me op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
associatie je linkt in je hoofd een gebeurtenis met een songtekst,doordat je bij een vergelijkbare gebeurtenis die songtekst al eerder gehoord hebt,dit komt ook voor met geuren en smaken,een bekend voorbeeld is appeltaart en gezelligheid,daar willen makelaars nog wel eens gebruik van maken om een moeilijk te verkopen huis aantrekkelijker te doen lijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hersenen hebben de neiging om dingen te ordenen en te groeperen, dat is nodig om later iets terug te vinden in je geheugen, dus je hersenen doen haast niet anders dan dingen aan elkaar koppelen. Het doet me ook een beetje aan synesthesie denken de neiging van sommige mensen om kleuren aan letters of woorden te koppelen.
Ik heb het zelf ook wel eens dat ik een liedje aan een omstandigheid koppel en synesthesie ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding