Volgens de Britse onderzoeker Richard Newman wel. Hij zegt dat vrouwen gemiddeld 3x per dag liegen, en mannen 6x.

Of het waar is weet ik niet, maar ik denk wel dat mannen meer de neiging hebben om de zaken wat meer te overdrijven of mooier voor te doen. Misschien wordt dat ook bij liegen geteld??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een man die liegt en zegt: Ik moet overwerken, een vrouw die liegt en zegt: Het is jouw kind. Zoiets?

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk! (of is dit een leugen?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit mijn situatie gezien heb ik het gevoel van wel. Maar in real life over de gehele bevolking zou het wel es 50/50 kunnen zijn denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen letten tijdens het communiceren meer op de lichaamstaal van het andere persoon, hebben vrouwen het snel wanneer de man staat te liegen. Dit komt ook doordat haar beide hersenhelften beter samenwerken waardoor ze sneller in staat is verbanden te leggen tussen wat er gezegd word en wat je aan iemand kan zien. Zijn lichaamstaal spreekt boekdelen en de meeste mannen begrijpen dan ook niet waarom vrouwen ze altijd doorhebben.

Vrouwen merken het wel veel sneller wanneer een man liegt. Maar ik weet niet precies of ze meer liegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel.
Net zoals vrouwen misschien meer roddelen dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen liegen dubbel zo vaak als vrouwen: zes tegenover drie keer per dag. Ze liegen het vaakst tegen hun vrouw en tegen hun collega's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft ja mannen 51 % en vrouwen 49 %. Dus mannen liegen meer dan vrouwen... Dit antwoord is wat ik hebt gezien en me gemaakt hebt. In mijn leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit Brits onderzoek is naar voren gekomen dat een man twee keer zo veel liegt per dag als een vrouw. In totaal spreken ze zes keer per dag niet de waarheid tegenover drie keer van een vrouw.

De gemiddelde man komt zo op 42 leugens in de week tegen hun partner, baas of collega. Als je dat optelt voor een jaar brengt ze dat op 2184 leugens en gemiddeld op een heel leven is dat een schrikbarend totaal van 126672 leugens.