Is de lengte van een man een belangrijk keuze voor een vrouw in een relatie, dus altijd langer dan zij zelf? Dus 190 cm meer kans dan 165? cm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Ach, 't is een extraatje als de man een lichaam heeft wat nou net je smaak is, en bij het vrijen past alles zo mooi als hij niet veel langer of kleiner dan jij is.
Maar dat zijn alleen overwegingen die je met je verstand en seksuele smaak maakt.

Wanneer het echter geestelijk en emotioneel enorm klikt met elkaar dan kán je hem zelfs bijzonder aantrekkelijk gaan vinden ook al zou je normaal gesproken niet vallen op een man die heel veel langer is, of juist veel kleiner is dan jij.

Het beschermende aspect dat een langer man voor vrouwen kan hebben is echt alleen maar een gedachte. Ik ken een aantal lange mannen van nabij die, als het erop aankomt, liever beschermd wórden.
En ik ken een kleinere man die mij zonder enige aarzeling zou beschermen tegen wat dan ook.
Het heeft echt meer met je uitstraling te maken dan met je lengte of een man aantrekkelijk voor een vrouw is.

Tenminste, zo is het voor mij.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat verschild echt per vrouw, de ene houd van kleine mannen en de andere van grote mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen vaak meer aantrekkingskracht hebben bij een langere man. Dit komt ook doordat wij in de vroegere tijden beschermd werden door de man. En vrouwen voelen zich vaak onbewust veiliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@frikandel123 Ja en als je alle voorkeuren optelt kan het niet zo zijn dat lang de meestvoorkomende voorkeur is? Heb je ook een link naar een onderzoek dat het voorgaande onderzoek teniet doet, of roep je maar wat?
Steenuiltje
12 jaar geleden
Heel scherp tomaatje!
Amadea
12 jaar geleden
Nou, eigenlijk vind ik zo'n heel lange man in eerste instantie eerder bedreigend dan beschermend overkomen... Liever iemand die maar een paar centimeters langer is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk en dat is precies waar het om draait denk ik, er zullen weinig vrouwen zijn die in eerste instantie een "lange" man willen maar ze willen al snel een langere man dan dat zij zelf zijn. Het ziet er ook altijd een beetje vreemd uit als een vrouw langer is dan een man, dat komt denk ik omdat door statistische logica een man meestal langer is dan een vrouw en dat dus vaker voorkomt.
Vrouwen zijn vaak op zoek naar een man waar ze zich veilig bij voelen, daarom kiezen ze vaak voor iemand die wat groter is. Daarom houden vrouwen ook van gespierde mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ik hou helemaal niet van die overdreven gespierde mannen. Vind het lelijk, al die bobbels!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overdreven gespierd ok, maar wat heb je liever, eentje waar geen spieren aanzitten, of eentje die *mooi* gespierd is? Denk toch dat je de laatste kiest.
Amadea
12 jaar geleden
@Cerla: jij meent algemeen te kunnen stellen dat vrouwen van gespierde mannen houden. Dat klopt gewoon niet. Wat dat betreft ben ik het met Frikandel eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gebruikt in de rest van haar antwoord het woordje "vaak", alleen in het bewuste zinnetje ontbreekt het eigenlijk, maar die denk ik er dan maar bij. Ik denk dat Cerla bedoelt "vrouwen in het algemeen", niet "alle vrouwen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nooit zeggen dat het voor iedereen zo is. Er is altijd wel iemand met een andere mening. Dat het zo letterlijk op wordt gevat dat ik het over iedere vrouw heb die er bestaat.... Vrouwen zoeken een man die hun kan beschermen, gespierd (geen bodybuilder, dat is vies) en lang. Daar voelen ze zich veilig bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er schijnen toch vrouwen te zijn die op bodybuilders vallen.
Als je groter en sterker bent heb je volgens de wetten van de natuur wel meer kans. Dit is namelijk een teken dat je gezond, vruchtbaar en in staat bent de moeder en kinderen te beschermen. Bij mensen ligt het natuurlijk nog iets ingewikkelder omdat wij uitermate intelligent zijn en dus kunnen denken. Bovendien wil elke vrouw natuurlijk iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen kijken, net als mannen, naar het totaalbeeld aan uiterlijk en innerlijk en wat zij zelf daarin aantrekkelijk vinden.
Over het algemeen vinden vrouwen ern man prettig die (iets) groter is dan zij zelf zijn.
Maar zoals de andere GV-er al zei, het verschilt per vrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat liefde blind is en dat het dan qua lengte niets uitmaakt.
Je kan wel een bepaald beeld hebben maar als cupido toeslaat zijn deze beelden verleden tijd.
Want dan is het de keuze van je hart.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Liefde is blind" is een leuk gezegde, maar als uitgangspunt om te bedenken hoe 't allemaal in elkaar steekt, nou niet echt geweldig. Onbewust kunnen zaken zoals lengte zeker uitmaken, of jij de kriebels van iemand krijgt of niet.
Als je naar koppels kijkt zie je (de hoge hakken uit de vergelijking halend) dat mannen vaak wat groter zijn dan vrouwen, gemiddeld iets van 11 CM.
Vrouwen compenseren dit verschil tijdelijk door hoge hakken te dragen.
Ik heb enige tijden gelezen over een serieus onderzoek dat daar een soort optimum in zit.
Dat is echter puur statistiek.
Opvallend is dat verschil in lengte hem vooral in de benen zit , de romplengte van mannen en vrouwen verschilt slechts weinig.
Daarom zijn we ongeveer even groot als we zitten!!
Mogelijk begint daten daarom vaak met een etentje

Toegevoegd na 12 minuten:
Overigens kunnen kleine mensen hun verschil in formaat doorgaans goed compenseren, Poetin, Shakira en Tom Cruise, Dustin Hoffman,Sylvester Stallone en vele ander beroemde mensen zijn klein.
In de ogen van Nederlanders zijn overigens de meeste mensen klein en voor Friezen gaat dat helemaal op.
Dit volk heeft de langste mensen (gemiddeld genomen ) en mede daarom komen er veel modellen die wereldfaam maken uit deze provincie.
Naar Friese begrippen ben ik klein, ga ik naar Zuid Europa of het verre Oosten, dan ben ik behoorlijk groot.
Zo zie je maar weer., alles is relatief.
Wat erg belangrijk is , dat je je eigen lengte accepteert, een persoon met een ongunstig zelfbeeld is daarom vaak minder aantrekkelijk, niet om de lengte.
Overigens hebben erg lange mensen (vooral vrouwen)
daar ook flink last van, het hart moet er immers voor zorgen dat het hele lichaam goed doorbloedt wordt.
hele lange mensen leven helaas significant korter.
Staar je dus niet blind op je eigen lengte of die van je partner, bij de activiteiten die het meeste vreugde opleveren speelt lengte niet of nauwelijks een rol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee de lengte van de relatie is van hele andere factoren afhankelijk als je de persoonlijke lengte niet van belang laat zijn.

er zijn lilliputters met een gezonde relatie met een partner van gangbare lengte, sommigen zijn al jaaaaren gelukkig getrouwd.

als jij er geen waarde aan hecht is het geen bepalende factor. het gaat om de persoon, niet om de lengte, omvang, kleur haar, kleur ogen, schoenmaat, vorm van de handen etc etc.