Zit ik teveel achter mijn pc?

Als ik na een tijdje creatief computeren (muziek opnemen, photoshoppen, tekenen, etc.) opsta en verder ga met het 'echte' leven, denk ik vaak bij elk klein foutje dat ik maak "CTRL-Z".
Ik betrap mezelf hier dan ook altijd lachend op.

Maar het is ook andersom.
Net gooide ik een zooitje e-mails weg, waarbij ik dacht "Goh, wat zonde van al dat papier!"

Ben ik nou gek? Of is mijn computerleven teveel met mijn 'echte-wereld' leven aan het versmelten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cool :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar. Vooral dat met dat foutje. Ik wil dan altijd een pagina terug. Ik heb zo'n knopje op mijn muis zitten om op internet een pagina terug te gaan en dat wil ik in het echte leven dan ook gebruiken... Ik volg je vraag even. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, zo'n knopje heb ik ook. Maar die probeer ik dan weer niet te gebruiken. Wél bij muizen die ze niet hebben, tot vervelends toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja. Ik heb net een nieuwe baan en daar heb ik inderdaad een muis zonder al die handige knopjes. Ik heb wel even moeten wennen ja... ;-)

Het beste antwoord

Zolang je dit allemaal zelf kunt verwoorden en erom kan lachen is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je denkt in andere termen, maar je bent niet meteen gestoord of gek. Ikzelf denk vaak in het Engels, maar ik word ook niet opeens Engels, snap je wat ik bedoel?
Ik denk dat je niet te veel computert, maar minderen kan nooit kwaad. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is beinvloeding. Als je de boel maar uit elkaar kunt blijven houden. Straks ga je nog tienvingerig blind converseren in de bus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ik zie mezelf er wel voor aan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dat zelf n.l. in heel lichte mate. Ik zit ook nog op een bridgesite en daar praten we steeds zo met elkaar. Als ik daarover iets vertel, gaan mijn handen en vingers al aan het werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, prachtig :)
Je beschrijft dat je begrippen uit de omgang met de computer verwart met begrippen uit het leven buiten de computer. Het lijkt mij heel gewoon dat dat gebeurt en geen reden om je zorgen te maken. Als je de hele dag blaadjes aan het harken was, zou je daar ook invloed van ondervinden. De computer geeft jou kennelijk waar je behoefte aan hebt en het is in ieder geval een stuk uitdagender dan blaadjes harken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zoveel geprogrammeerd, dat ik 's nachts wel eens droomde in een WHILE loop te zitten en dat bij de END-regel weer teruggestuurd werd Oneindig omdat de afbreekregel niet klopte.

Je zit niet teveel achter jouw pc, maar je gebruikt hem indringend. Erg, ach je kunt er oud mee worden.

Ik gebruik geen muis maar een trackbal. Als ik naar boven wil bij het kranten lezen, dan gaat mijn duim ook automatisch bewegen. Het is wel gek, maar ook wel een beetje grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, erg grappig!
Laatst zat ik een boekje te lezen achter mijn laptop.
Op een gegeven moment kreeg ik door waarom mijn scrollwieltje niet werkte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je een e-reader aanschaffen? ;)
Nee, ik denk dat zoiets hoe jij denkt automatisch gaat. Dat heb ik ook bij Ctrl Z, en mensen die ik ken hebben dat soms ook :P Je hersens denken misschien automatisch voor jou omdat je misschien daarvoor een paat keer Ctrl Z hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
och...zolang de toetsen het volhouden zal het wel meevallen toch?