waarom zijn wij in veel opzichten gelijk aan dieren, terwijl wij een compleet andere vorm van denken hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat we dieren zijn, die zich voornamelijk onderscheiden door hun manier van denken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb in de drie links hieronder al uitgebreid aangekaart waarom we dieren zijn. De wedervraag blijft vooralsnog onbeantwoord:

Inktvissen, vliegen, duiven, en chimpansees zijn dieren. Wat hebben zij gemeen, dat wij niet hebben? Iets noemen dat de mens wel heeft maar zij niet is in deze geen goed antwoord, want elk dier heeft iets unieks. Wanneer je arbitrair dieren niet zo gaat indelen om hun unieke eigenschappen, houd je geen dier meer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

We zijn verder ontwikkeld, maar uiteindelijk is het doel van mens en dier voortplanting!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij mensen behoren tot de zoogdieren groep dus we kunnen niet anders dan overeenkomsten vertonen.
Denk alleen maar aan de zuigelingen, varkens, apen, koeien.... en de mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel anders dan dieren zijn we niet.
Onze maatschappij is ingewikkelder dan een mierenkolonie of een groep apen en dat kan omdat wij wat meer hersencellen hebben waarmee we ons meer kunnen voorstellen. We kunnen ons een voorstelling maken van dingen die nog niet bestaan.
Dat kunnen we beter: abstract denken.
En daarmee spelen we dan dezelfde spelletjes als dieren, maar dan wat meer gekunsteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat we een andere vorm van denken hebben. Wij zijn net dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben geen andere vorm van denken dan dieren hoor... denk dat maar niet...

wij denken. en dieren denken niet.

zo eenvoudig is dat...
dieren reageren, daar is geen denken voor nodig...
mensen denken altijd vooraf (plannen maken, zorgen maken, ideeën maken) of ze denken achteraf (zorgen maken, herinneringen maken, problemen maken)... en dat doen dieren allemaal gewoon niet... die zijn zich waarschijnlijk niet eens bewust van het hier en nu...

en waarom we gelijk zijn aan dieren? wij zíjn dieren... we worden geboren, vervolgens leven we een tijdje en daarna gaan we dood... zo simpel is dat... zo zit de biologie (bio=leven, logos= leer of gedachte) nu eenmaal in elkaar...
mensen zijn gewoon dieren met een bijzondere kwaliteit: het denken... iedere diersoort heeft zo zijn eigen kwaliteit... sommige kunnen vliegen, of hebben een geslachtsorgaan dat 28 x hun eigen lichaamslengte is, of leven maar 1 dag, of doen graag kunstjes voor hun baasje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we van de dieren afstammen lijkt me. Als ik in de dierentuin bij de apen sta, is het net of zie ik me zelf. (wel iets knapper natuurlijk, ha, ha).
Alleen onze hersenen hebben zich wat sneller geevalueerd dan bij de dieren, alhoewel bij sommige mensen heb ik wel eens bedenkingen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
a) weten we niet hoe dieren denken.
b) we zijn geëvolueerd uit de dier.
c) Planten zijn compleet andere 'dingen'