Weet een psychopaat dat hij psychopaat is?

Een psychopaat is iemand die niet in staat is om zich in te beelden wat een ander voelt.
Maar weet een psychopaat dit van zichzelf?

En zijn hierin gradaties?
Zijn er bijvoorbeeld psychopaten die wel in staat zijn om situaties te herkennen die ze zelf ook hebben meegemaakt en hier hun eigen emoties bij te halen en vervolgens aan te nemen dat de ander die emoties ook voelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.8K

Antwoorden (10)

Een psychopaat kan zich heel goed verplaatsen in een ander. Hij kan je daarom ook bespelen.Hij voelt echter geen mededogen. Je hebt veel mensen met weinig mededogen. Sommige managers zijn ook hard en meedogenloos, het zijn in feite psychopaten. Ze weten het meestal niet van zichzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat weet hij, maar daar heeft hij maling aan... Dat deert hem ook niet... So what, zal hij zeggen...

Nee jouw definitie is niet helemaal juist... Een psychopaat heeft een broertje dood aan de ander, het interesseert hem niet... Hij schiet iemand dood en haalt zijn schouders op zeggende: Die ken ik toch niet... Zo steekt dat in elkaar... Alleen zijn eigen leed doet hem pijn, niet dat van een ander, het leed van een nader bestaat niet, dat komt nog niet in hem op...

Als je een heel goed beeld wilt hebben van een psychopaat, koop dan het boek van Fleur Besters: Gegijzeld door een psychopaat... Het is een zeer goed boek... http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/gegijzeld-door-een-psychopaat/1001004006440320/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 3 jaar samen gewoond met iemand die een psychopaat bleek. Hij was medogenloos, gewetenloos, een uitvreter, zeer geweldadig. Ja er zijn gradaties maar ze hebben allemaal kenmerken die overeen komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een psychopaat kan slechts dan een psychopaat zijn (en blijven) als hij het niet weet.

Hij ziet, hoort, wordt gewaar, net als ieder ander, alleen het stukje bewustzijn van wat wordt gezien, gehoord of gewaar is geworden ontbreekt.
Niets is ongekleurd, ALLES is illusie.
Dus Alles wordt ingevuld naar illusie.
Niets doet dan pijn, want elke pijn wordt vermeden met een illusie. Heb niet de illusie dat je er iets aan kunt veranderen.
Dan wordt je zelf straks ook nog zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja wel anders draag hij zich niet als een psychopaat. En psychopaten hebben geen emoties. Ze zijn afhankelijk van dagelijks leven. Ze zijn niet gezond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste psychopaten weten het wel, en een aantal ervan zal ook vast wel een bepaalde hulp van therapie o.i.d. hebben. Het kan een behoorlijke last voor je zijn als je niet de emoties voelt zoals de meeste mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij weet het wel maar hij voelt het niet.Hij is heel intelligent en hij baadt in zelfmedelijden.Maar hij kent geen medevoelen met een ander, alles draait om zijn persoon.
Er is iets heel erg mis met zijn voelen.Hij is leeg vanbinnen.
Een psychopaat is verloren voor alle hulp.Het is zoals water naar de zee dragen. Je moet accepteren dat hij nooit zal veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, ze zijn vaak erg slim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is verschillend. het ligt aan de stoornis... Er zijn psychopaten die zich absoluut niet in een ander kunnen verplaatsen, maar er zijn er ook die dat juist heel goed kunnen.
Maar meestal hebben ze niet in de gaten dat er iets ernstig mis is met ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de wereld van een psychopaat bestaat er geen liefde "liefde is te vergelijken met water wat alles in leven houd en voortbrengt" psychopaten zien mensen als stuk vlees meer niet, als je hem dient ben je zijn beste vriend zo niet besta je niet!! Een psychopaat weet heel goed wat hij doet want wanneer het stoplicht op rood staat stoppen zij heel keurig om niet bekeurd te worden en wanneer bezig zijn leed aan te richten weten zij het ook goed alleen wanneer de kust veilig is!! Psychopaten zijn slimme, sluwe parasiet achtig wezens die on opgemerkt willen blijven door humane achtig over te koken.... er zijn zelfs psychopaten zonder strafblad die wel hun directe omgeving terroriseren en verschrikkelijk leed verrichten.... een psychopaten heeft wellicht geen geweten en empathie maar ze weten heel goed wat een slachtoffer niet leuk vind en ze gaan zelfs over lijken heen om iemand psygische te maken maar alles gebeurt achter de deur omdat ze niet gepakt willen worden.