Waarom worden sommige mensen helemaal naar als iemand herhaaldelijk ergens mee tikt en anderen niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het tikken is een teken van onrust en het slaat dan over op die andere mensen... En daar zin ze niet blij mee, sterker nog ze verbieden het de trommelaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar, ik heb dat ook met wiebelaars;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik alleen als ze geluid maken. kan slecht tegen geluid. alle geluiden. heb ook te goede oren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
te gevoelige oren bedoel ik

Andere antwoorden (9)

Die mensen hebben dan een hele lage frustratietolerantie.
Komt voor.
14 jaar geleden
omdat het heel irritant kan zijn

Toegevoegd na 6 minuten:
omdat het irritatie oproept bij somige mensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De een kan zich beter afsluiten voor omgevingsgeluiden en gedragingen van een ander dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt denk ik af, van het stress-level bij ieder mens. Iemand die onder enorme tijdsdruk staat, nog 100 dingen moet doen vóór het einde van de dag, terwijl hij al 150 dingen heeft gedaan, terwijl thuis de huishouding en de bloedjes van kinderen wachten en dit dag in dag uit, zal heftig reageren op extra irritaties. Terwijl iemand, die in z'n eigen tempo werkt, net in de middagzon op een bankje z'n boterhammetje heeft zitten opeten, en thuis alleen even de kat moet verzorgen, het tikken misschien niet eens hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat niet om het tikken, ceasar zuiderwijk zal ik er niet op aankijken het gaat om de nonverbale communicatie van onrust, waar je op dat moment geen geduld mee hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het welbekende 'korte lontje'..

Als je bijvoorbeeld moe bent, ben je vaak veel sneller geirriteerd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die mensen iets doen wat jou ergert .
En andere mensen hebben er geen probleem mee .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen worden onrustig van geluiden/bewegingen van buitenaf, wanneer ze innerlijke onrust hebben.

Dus eigenlijk geeft het de innerlijke onrust aan.
(zoals alles buiten je een afspiegeling is van je innerlijke 'beleving').

Ik geloof wel dat
meditatie, of
concentratie, of
introspectie

daar heling voor biedt.

Wanneer iemand zich irriteert, zou die zich eigenlijk direct kunnen afvragen? Hoe komt het dat ik geen innerlijke rust ervaar? welk gevoel wil ik hiermee vermijden?

Innerlijke onrust is natuurlijk gewoon menselijk,
en niets menselijks is mij overigens vreemd.

Ik irriteer me dood aan kinderen die 'mama' zeggen (haalt me altijd uit mijn 'innerlijke rust!!)', of buren die tevergeefs de hele dag proberen om met de verkeerde boor een gaatje in de muur te boren, of de hond die bij elke beweging die ik maak hoopvol opkijkt: "ja gaan we?"
Ik wil ook graag afgeleid worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van je zenuwstelsel af. Hoe sterker je zenuwstelsel hoe beter je tegen dit soort dingen kan.