Kan ik mensen bedanken op G.V. voor hun bijdragen?

Je kan het als een spelletje zien, alles van G.V.
Als iets vanzelfsprekend, je vraagt wat en je krijgt antwoord, of gaat het toch verder?
Schiet je er soms wat mee op?
Ik in ieder geval wel, er zijn soms antwoorden die me raken, of ben ik dan een beetje te gevoelig?
Soms krijg ik antwoorden of reactie's, die inslaan als een bliksem, die me week maken, warm en emotioneel.
Kan en mag ik dan hier mensen bedanken, of is het gewoon een onderdeeltje van het spel G.V.
En reargeer ik overdreven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag je bedanken. Met dank voor jouw antwoorden. Dit is toch het leuke van G.V. Ik hoop nog lang uit je antwoorden te mogen putten.
Ik doe dit expres via een reactie omdat ik aan zo'n goeie vraag geen punten wil verdienen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt Ed voor al je mooie vragen, en mooie antwoorden.
Ik heb wel het een en ander op gestoken van jou antwoorden en vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hartverwarmend plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan op een schitterende manier via een PB, als je (meer) openbaar kunt (of wilt) reageren.
Ook bij gewone spelletjes en alledaagse bezigheden kunnen soms prachtige momenten voorkomen, dus waarom niet op GV ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt Ed voor deze waardevolle bijdrage!
Het verwarmt mijn hart!
Dikke + !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met plusjes en reacties dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik een vraag stel, hoop ik altijd dat Ed ook antwoord geeft.
Ik heb altijd veel aan jouw antwoorden. Bij deze Bedankt

Het beste antwoord

Natuurlijk kan dit! je kunt het via een reactie doen of PB.

Toen ik net op GV kwam dacht ik, o, gezellig, even kijken of er een leuke vraag voor mij bij zit om te beantwoorden.

Al heel snel werd ik 'geraakt' door vragen.
Vragen die mij aan het denken zetten, daar ben ik erg dankbaar voor en dan plaats ik een reactie met een bedankje.

Wanneer iemand mijn antwoord waardeert en een reactie achter laat, bedank ik altijd omdat ik het fijn vind dat iemand mét aandacht de vraag en de antwoorden heeft gelezen.

Je vraag, schiet je er wat mee op?
Zeker! Je leert, jouw vragen worden serieus genomen en alleen dat, doet al heel veel met je, er wordt immers geluistert naar je vraag. Dat roept vaak, bij mij tenminste, emotie op.
Het is zo fijn wanneer er iemand naar je luistert, jou serieus neemt.

De soms lange discussie's na een antwoord leveren ook vaak veel op, zet je tot nadenken over je eigen geplaatste antwoord, over de denkwijze van een ander.

Hoe dan ook, je deelt hier op GV! En delen is o, zo mooi!
Dát bewuste delen, mensen die serieus met je mee gaan in jouw vraag, jouw antwoorden, geeft warmte!

Dit is iets waarvoor je zéker dankbaar voor mág zijn!
Dus een bedankje is dan zéker op zijn plaatst en m.i. mag dat! Het is zéér waardevol!

Of jij overdreven reageert? Nee, jij reageert mét je hart/gevoel en dat is het moeiste wat er kan zijn!

Bij deze Ed, opnieuw bedankt voor je mooie vraag en dat ik met jou en anderen mag delen.
Het geeft mij een heel warm gevoel in mijn hart!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Oh, hoe waar! Je hebt het uit het hart gegrepen, tenminste uit het mijne.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel amc!!!! Fijn dat jij dit net zo beleeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Mirjamm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt wel erg klef he, al dat bedanken over en weer, maar ik doe het toch, jij ook bedankt Jeanette!
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klef of niet.. .recht uit het hart. Dat kan niet klef genoeg zijn. Dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klef vind ik toch anders Ed! Dank Lora!
Beide dank voor jullie waardering!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitleg niet nodig, je voelt het wel.

Andere antwoorden (24)

Een persoonlijk bedankje heeft nog nooit iemand kwaad gedaan. Waarom geen privébericht sturen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar niet blij mee is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal waar!
+
Dat is een goed idee. Alleen is deze website daar niet voor bedoeld. Je kunt dat via een persoonlijke mail (PB) of op een plek die je al kent, http://go.to/gv , het GV-forum.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Ik ben inderdaad vaak dankbaar voor antwoorden en zou het liefst dat van de daken schreeuwen. Goede vraag!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verhaal is heel herkenbaar. En ja, als je dankbaar bent voor wat iemand voor je heeft gedaan (zelfs als die persoon zich daar niet bewust van is), dan mag je die persoon bedanken.

En Ed... Jij ook ontzettend bedankt... Voor alles...

Het voelt wel net of je het wil gaan afsluiten. Dat is toch niet zo of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijkniet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, dat klinkt niet heel overtuigend. Kan je toelichten waar je vraag dan vandaan komt? Niet de reden, maar de aanleiding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
G.V. is meer dan een spelletje, teminste voor een deel van de mensen hier, het is vaak het zoeken naar persoonlijke antwoorden, naar oplossingen, naar inzichten, naar hulp, naar begrip, naar een schouder om op uit te huilen.
Zoeken naar gelijk gestemden, naar een bevestiging van wat ze zelf al heel lang denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me bij Dounja aan. Het lijkt wel of je ermee stopt Ed,is toch niet zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet doen hoor! ik kom net kijken en het lijkt me een mooie plek waar mensen weer dingen delen met elkaar, zoals dat in vroeger tijden nog doodnormaal was. Aan je foto te zien zou jij wel eens een wijze man kunnen zijn :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hij stopt niet. Maar geeft een goede diepgang aan GV met deze vraag. En stelt deze vraag die wij van binnen vaak voelen maar het niet naar onder woorden brengen naar de persoon toe.
Ed, jij bedankt voor al je goede vragen en de mooie antwoorden op andere vragen!!
En heel vaak zijn er antwoorden en vragen die mij ook enorm raken, dus ik snap het helemaal, enne ....goeie vraag trouwens...en daarbij iemand bedanken is altijd goed, het is doorgeven van positieve energie. Dat is nooit een overdreven reactie, dat is alleen maar goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pieker, je maakt mijn avond helemaal goed, ja daar doe ik het ook voor, het onderling doorgeven van positieve energie, jammer dat zo weinig mensen hier dit mogen ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen, lieve ed, moeten het nog leren, en dat maakt niets uit, iedereen heeft zijn eigen pad. Wat jij doet, wat alle gelijkgestemden doen, is het doorgeven en het vergroten van heel veel positieve energie, Ga zo door.....ga zo door...ik loop met je mee....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef dan maar een arm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik ook :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, zie hoe wij gearmd lopen richting alles wat goed en positief is,nee ,niet om zweverig te doen,maar datgene what makes the world go round, wat ons allemaal verbindt: samen zijn in positieve, liefdevolle energie, gewoon er zijn voor elkaar en elkaar letterlijk en figuurlijk willen aanraken omdat je weet dat je onderdeel bent van een groot geheel vol van liefde. Als je in deze energie bent kun je meer bereiken dan welke grootste uitvinding dan ook,dan kun je met elkaar je energie aanwenden voor alle goede zaken in de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb sinds ik bij gv zit, vele betere zin, ik ben konstant vrolijk, da komt door al die positieve energie die ik hier krijg.
En daardoor stuur ik ook weer positieve energie terug.
nu is er weer een energie stroming ik voel het :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn dat je aanhaakt Doepie...
Leuke vraag Ed.
Als ik mijn vraag sluit, en ik kies een beste antwoord, dan zet ik zoiezo altijd bedankt in de reactie.
Als er toevallig 2 antwoorden zijn die ik kan combineren, dan schrijf ik ook nog een bedankje voor die ander persoon, hij/zij heeft dan alleen geen punten, maar wel een bedankje, en das in mijn ogen veel meer waard.
En ik schrijf ook wel eens gewoon in reacties dank je, net nog gedaan ergens ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel. En nee, je reactie is niet overdreven.
En bovendien Het Spel is een serieuze zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wat betreft de spontane bedanking. Ik heb een paar maanden gv totaal genegeerd en ben dan teruggekomen met veel meer zin voor relativiteit. Ik voel in jouw antwoorden een sterk doorgedreven engagement inzake de natuur en het leven in het algemeen. GV is soms kleinburgerlijk, soms provocerend, soms oerdom en banaal, soms hyperwetenschappelijk en soms diepmenselijk. Dus in fine doet het nadenken over ons bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Patrick,fijn dat je weer terug bent, mooi antwoord +1
Waarom niet?
Als jij dat graag wil edd.
Wat mij betreft is dat heel normaal hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedanken Ed waarom ? Wij moeten jou eigenlijk bedanken voor jouw vragen die zo bij jouw uit het hart komen .En ik weet wel zeker dat door jouw vragen heel veel mensen de ogen geopend zijn en een andere kijk op de wereld hebbe gekregen .
Dit bedankje heb jij wel verdiend : Bedankt Ed .............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord Teun. Een verdiende +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt Lora .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat flauw die min.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkele dagen terug was er een heel makkelijke vraag waar vele antwoorden mogelijk was . die werden ook allemaal gemint
Ik bedank altijd de mensen die me beantwoorden, vind ik wel zo vriendelijk. Ik pluis ze ook altijd na. Vooral bij mening/gevoelsvragen krijgen ze van mij allemaal een + voor de moeite die ze ervoor doen. Ook al zie ik het anders, een mening is nu eenmaal een mening hè en ze geven me toch hun mening en doen hier moeite voor. Vandaar. Ik heb het me nooit afgevraagd of ik wel mocht bedanken, ik doe het gewoon en er is nog nooit gezegd dat dit niet mocht. En nee Ed, je reageert niet overdreven.
Jij bent net als ik en meerdere GVers een gevoelsmens en die reageren niet overdreven, die voelen meer!
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord van je + Ik bedank ook altijd de mensen die mijn antwoord het beste vinden.
amc
14 jaar geleden
Doe ik ook sinds ik ontdekt heb dat je kunt mailen en hoe.
Af en toe zie ik ineens het licht in die PC. :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, gevoelsmensen!
+
Als deze vraag blijft staan mag je inderdaad mensen bedanken.

Het is geweldig dat je op deze manier elkaar kan helpen, je gevoelens komen los. Lieve berichtjes ook vaak via PB. En als de antwoorden je raken en emoties komen los, dan is dit een heerlijk zuiver gevoel. En dat je dit krijgt zonder te moeten kopen is dit vreselijk zuiver.

En overdreven is het niet. Ik ken het gevoel van vele lieve mensen. En kan niet anders zeggen het kan hartverwarmend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Helemaal mee eens+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lora, wat mooi
+
Ja dat kan, maar doe dat dan privé... Dan moet ik denken aan vroeger dat iemand met een heel groot gebaar een duur biljet in de collectebak deed in de katholieke mis... Als het erg opzichtig gebeurt, dan voelt het voor mij al snel als "investeren" aan... Zo ook met jou vraag nu, Ed... Doe het dan privé... Maar het mag wel degelijk...

Ja ik krijg ze ook en ik geef ze ook, die bedankjes en ik ben er heel blij mee als dat gebeurt, dat klopt, maar ik ben blij dat dat allemaal privé gebeurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk kun je beter God bedanken, die het mogelijk maakt dat mensen kunnen ontwaken, bezinnen, herscheppen.
Het is fijn om de vonk te zien verspreiden, zodat mensen verlicht kunnen worden in deze onrustige tijd, waarin alles in beweging is.
Zelfs de nuchtere reacties van Antwoordman doorspekt met veel humor, toveren soms een glimlach op mijn gezicht.
Gezamelijk lopen we de weg naar het licht, en naar wat ik hoop, hand in hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een antwoord of rectie je bovengemiddeld raakt is er idd altijd nog de mogelijkheid een PBtje te sturen.
Maar het is toch wel raadzaam je emoties niet te veel mee te laten tellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Je zou ze in een reactie kunnen bedanken of iemand een prive bericht sturen.

En ik vind niet dat je overdreven reageert. Heel fijn zelfs.
Erg leuke vraag by the way.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koolwitje, ondanks dat we heel erg verschillen in bepaalde opzichten, begrijpen we elkaar heel goed.
Daar wil ik jou voor bedanken.
+
Aan mijn adres een flesje Metaxa is een duidelijk signaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit het regelement:
Vragen moeten gericht zijn op algemene kennisvermeerdering
of om advies vragen.

Als je antwoord geeft, dien je je best te doen om ook daadwerkelijk antwoord te geven op de gestelde vraag. Tegenvragen of opmerkingen kun je plaatsen als reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor Ed, dat mag gerust! Graag gedaan! Ik vind het leuk je ontmoet te hebben, jij ook bedankt!

Ik ben nog niet zo heel lang hier maar mijn ervaring is wel dat er veel mensen zijn die maar een antwoord geven voor de punten en voor de rest weinig oprecht zijn. Daar is niets mis mee overigens, maar soms lijkt het alsof ze dit wel zijn en dat is voor mij soms verwarrend en soms ook teleurstellend.

Maar uiteindelijk merk je wel, uit ervaring, wie wel oprecht is en wie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan (maar hoeft niet). Men zal daardoor bewust danwel onbewust vaker punten/duimpjes-up/beste-antwoorden aan de bedanker uitdelen. Dan heb ik 't over gemiddelden, he...
Bedankjes uitdelen is ook onderdeel van een ander spel (waar je je dan vaak niet direct van bewust bent). Een groter spel dan 'slechts' GV: een sociaal spel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak is het leuk en een lekker gevoel wanneer je iemand zomaar bedankt.Vaak ook in mijn prive leven bedankt ik mensen en met name mijn partner voor bv als hij lekker heeft gekookt of iets voor mij hebt gedaan.
Ja ,als het uit je hart komt mag je altijd iedereen een bedanktje geven ,of je nu op GV ben of waar dan ook.
Bedankt Ed dat je er bent en alle Gv ers bedankt dat jullie er zijn.
Klinkt dit overdreven ????Of overgevoelig ook al ben ik een vrouw???,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stuur ze gewoon een berichtje! dat accepteren ze altijd =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Voor een antwoord op welke vraag geef ik vaak een duimpje, als dank voor het antwoord, tenzij het antwoord dus totaal nergens op slaat, dan krijgt iemand geen punt. Dat is mijn vorm van bedanken. En als iemand een heel goed antwoord heeft, dan is dat het beste antwoord en krijgt die persoon mede door de actie die ik onderneem 10 extra punten, wat een vorm van waardering is op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk mag iemand bedanken is heel normaal. ik zelf ben ook een gevoelig persoon en veel dingen raken mij en daar moet je over kunnen praten en dan kan je ook iemand bedanken voor een goed gesprek ik vind gevoelige mensen juist mooie mensen.. mensen die niks intreseren dat zijn mensen die zijn hard voor zichzelf maar ook voor anderen en dat vind ik geen fijne mensen!