Ga je meer lachen van anti depressiva ?

Stel dat ik een verdomd grappig persoon zou zijn..
Maar mij in bepaalde situaties niet (meer) op mijn gemak voel
Zouden anti depressiva mij dan kunnen helpen mijn talent om mensen te laten lachen terug te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je een angststoornissen hebt, dus angst hebt gekregen om publiek de aandacht op je te vestigen, kan bijvoorbeeld het antidepressivum paroxetine je helpen. Echter het middel lijkt me bij het voorbeeld dat je geeft, erger dan de kwaal. Het mensen aan het lachen maken moet niet het hoofddoel zijn. Wel kan een doel zijn dat je je weer durft te laten horen in een gezelschap. Overigens is naast, of in plaats van het slikken van een antidepressivum cognitieve gedragstherapie vaak ook een goede, of zelfs betere keuze. Dat is van hieruit moeilijk voor jou vast te stellen. Toegevoegd na 1 minuut: Naschrift: indien de dosis aan de te hoge kant is, kan je het zogenoemde serotonine syndroom krijgen en dat kan zich uiten in overmatig lachen.

Je gaat niet per definitie meer lachen door inname van anti-depressiva, wel kan dit indirect het gevolg zijn. Als de anti-depressiva goed zijn werk doet en de balans terug komt qua neurotransmitters, dan zou je je beter moeten gaan voelen. Een niet depressieve staat stelt je in staat om op een normale en fijne manier van het leven te genieten, daar hoort lachen ook uiteraard bij. :-) Overigens werkt het ook andersom, in die zin dat lachen anti-depressief werkt. Lachen, zelf als je het opwekt zonder directe lachreden, zorgt voor de aanmaak van bepaalde neurotransmitters waardoor je je beter gaat voelen. Rechtsom of linksom; lachen is en maakt gezond! :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100