Kan iemand bij een persoon passen terwijl het andersom niet zo is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, daar zal ik eens even over moeten denken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Theebeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, weer een hoog theegehalte. Theebekers kunnen zichzelf ook vermenigvuldigen, geloof ik :-)
rose
14 jaar geleden
Wat is een theebeker (in deze context)?
Cryofiel
14 jaar geleden
Een dame (?) die een tijd geleden op GV actief was. Ze stelde steeds dezelfde soort vraag. Zozeer dezelfde soort, dat het neerkwam op steeds dezelfde vraag. Toen steeds meer GV-ers dat doorkregen, kreeg ze natuurlijk geen serieus antwoord meer. Ze is toen verdwenen, en een tijd als gast doorgegaan. Nu lijkt het er sterk op dat ze terug is, nu onder de naam Agenda.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de uitleg. Wat ik me afvraag is waarom iemand de hele tijd om het zelfde blijft cirkelen. Krijgt ze het niet opgelost?
Cryofiel
14 jaar geleden
Het is ook niet gezegd dát Agenda dezelfde persoon is als Theebeker - maar het zou heel goed kunnen, als ik zo naar de vragen kijk.

Het beste antwoord

Ik denk dat het op de korte termijn wel lijkt te kunnen, maar dat op de lange duur zal blijken dat wat eerst wel leek te passen toch niet zo goed past.

Echt passen moet namelijk van twee kanten komen, als het niet van twee kanten komt ga je je toch niet lekker voelen bij de ander, je kunt niet volledig jezelf zijn en goed ontwikkelen.

Een goede relatie is vriendschap...en vriendschap komt nooit van één kant. Best Friends Forever.

Ik denk trouwens dat er veel mensen bij elkaar zijn die eigenlijk niet echt goed passen. Maar het is ook moeilijk een goede match te vinden, toch kan ik je verzekeren doorzoeken tot een echt goede match is absoluut de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is het in jou ogen dan moeilijk om een goede match te vinden? Vele hebben hem of haar ook zo gevonden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je voor een goede match bereid moet zijn vooroordelen op te geven (het zou zomaar de vuilnisman/vrouw kunnen zijn, of die ene die nooit iets zegt.), zaken die in de weg kunnen staan zijn bijvoorbeeld groepsdruk, sociaalmilieu, religie. Ik denk ook dat velen een goede match hebben maar ik vrees dat nog meer het niet hebben (anders zouden er toch niet zoveel scheidingen zijn). Of vergis ik me. Ik zie soms stellen met elkaar omgaan... daar kan ik echt niet bij, maar dat kan ook aan mijn gevoeligheid liggen (misschien ben ik wel raar). (Ik heb trouwens een Best Friend Forever als man, er is niemand bij wie ik me veiliger en prettiger voel).
rose
14 jaar geleden
Volgens mij is het niet zo dat velen een goede (lees de beste) match snel gevonden hebben. Ik denk dat mensen snel genoeg iemand vinden die 'goed genoeg' is. En daar dan maar bij blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat denk ik ook. Goed genoeg... is de plek waar veel blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zou één van jullie daarvan dan een voorbeeld kunnen geven? Wat wordt bedoelt met goed genoeg? Bedoel je daarmee mensen die een man hebben die zekerheid geeft in fananciëel opzicht ? Wat is goed genoeg in jullie ogen waar deze mensen genoegn mee nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed genoeg is bijvoorbeeld iemand wel leuk vinden en passend binnen het "wenselijk"plaatje maar niet verliefd zijn op die persoon.
Of wel er mee kunnen samenwonen, maar niet de ander als vriend beschouwen; iemand met wie je niet alles kan delen; iemand met wie je niet graag samen oud wordt; niet 24 uur per dag en 7 dagen per week mee samen kunt zijn.
Dit is zoals ik het zie, Snap je me?
rose
14 jaar geleden
Wat volgens mij vaak voorkomt is, dat iemand verliefd wordt, vervolgens een relatie begint, na een tijdje ontdekt dat de betreffende partner niet echt dat is wat hij of zij zoekt, maar desalniettemin toch in die relatie blijft hangen, omdat alleen ook maar alleen is en de betreffende partner toch ook een hoop goeie kanten heeft... (eigenlijk bedoel ik allerlei situaties waarin mensen bij een partner blijven hangen terwijl ze niet écht tevreden/gelukkig zijn) Zoals rapaan zegt: in een goede relatie kun je zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag bij elkaar zijn (en zou je dat vaak ook het liefste doen)

Andere antwoorden (10)

Ja dat kan heel goed... Zo goed zelfs dat het heel vaak voorkomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onmogelijk. Denk maar eens aan een voet en een schoen.
14 jaar geleden
Het antwoord zit hem al in de vraag.
Iemand kan nooit passen bij iemand die hem niet past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er moet een fit van twee kanten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen kunnen zich supergoed aanpassen aan iemand anders, en willen dat ook. Die kunnen zichzelf eindeloos wegcijferen, en het geluk van de ander het enige doel in hun leven maken. Anderen kunnen of willen dat absoluut niet : iedereen moet hen nemen zoals ze zijn, in hun ogen. Dus het kan, twee mensen die zó verschillend in het leven staan, maar het is in mijn ogen dan geen gelijkwaardige relatie tussen twee zulke mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk. De ene persoon kan wel het idee hebben dat het past maar dat is het mooie van het woord "passen "dat gaat alleen maar op als het van twee kanten goed zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Zie het maar als een puzzelstukje dat past. Het past of niet als de tegenpool zegt past niet dan zal de andere kant niet zeggen past wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand kan wel vinden of denken dat hij bij iemand anders past, maar het past pas echt als het wederzijds is.
Al is de manier waarop je 'past' definieert wel weer een interessante...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is absoluut mogelijk ja! Dat is de reden waardoor heel veel relaties beëindigd worden door één van de twee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het je dit zelf ervaren? Uit je vraag blijkt dat je twijfelt en ben daardoor benieuwd naar je ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nog nooit mee-gemaakt. Niet dat ik mij er bewust van was in ieder geval, daarom vroeg ik het mij af.