Wat is de oorzaak dat we ons gaan hechten aan bepaalde personen bij g.v.

Je begint hier zo maar wat vragen te stellen en antwoorden te geven, dan komen ook de reactie's aan bod en de reactie's op reactie's en ineens zijn ze er, mensen waar je ineens aan gaat hechten, waarderen, bewonderen, meevoelen, meedenken, meebeleven.
ja zelfs een traantje voor moeten wegpinken.
Vervangt G.V. iets wat we in ons dagelijks leven moeten missen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je weer aan me denken ed? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwijl Kwijl hahaha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als GV iets vervangt, heb je toch maar een leeg leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Invinoveritas ?? Dan heb je gewoon geen antwoorden, dat is echt het enige hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt allemaal, voor de mooie woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komop harmenator je kan het ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd ook van jou Ed! ;-)

Het beste antwoord

Misschien wel ,omdat als je hier een vraag stelt of een antwoord geeft,er nog echt naar iemand geluisterd wordt.
Ieder vraag, of antwoord dat je geeft wordt met aandacht gelezen.
Je hebt het gevoel dat er aandacht aan je besteed wordt.
En geef je een antwoord en je krijgt een reactie terug,dan hebben mensen naar je geluisterd ook al staat het alleen op papier.
En je krijgt hier een band met bepaalde mensen,ook omdat ze vaak net zo denken als jij denkt.
Gv vervangt het luisterend oor,iets wat men in het dagelijks leven vaak mist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg mooi gezegd, schot in de roos!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal juist eef+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Eef ;) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen woorden meer nodig, ze zijn allemaal al gezegt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi waardevol antwoord!

Andere antwoorden (35)

Een woongemeenschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval voegt het iets toe. Ik heb het altijd leuk gevonden als mensen vragen stellen i.p.v. gewoon maar wat voor zich heen praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een tekort aan sociale contacten in het echte leven, en wordt geprobeerd dat te compenseren op deze site.

Ik denk dat wanneer je een 'gezond' leven hebt, je hier niet al te emotioneel hoeft te worden.

No pun intended.
No offence.
Just my two cents.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een gezond leven hebt, mag je toch wel emotioneel worden, dat wordt je niet alleen van een verdrietig verhaal van de ander het kan ook door blijdschap komen.
Iets waar jij niet gauw aan toe komt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik heel erg niet met je eens. Wie intensief op een virtueel platform komt, leert echt mensen kennen, soms zelfs beter dan IRL. Heel, heel fout antwoord (van iemand met een leven trouwens).
Ik heb precies hetzelfde. Er is een aantal personen dat ik graag mag, er is echter ook een groep waarvan ik de vragen of antwoorden maar oversla omdat ik weet dat ik me eraan ga ergeren.

Wat het is weet ik niet precies, misschien het feit dat je je eigen verhaal rustig uit de doeken kunt doen, zonder tussentijds onderbroken te worden, idem voor de persoon die een reactie geeft.
Daarnaast helpt het anonieme karakter misschien ook wel mee om meer open te zijn dan in het dagelijks leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je krijgt hier alle tijd voor je antwoord en je blijft anoniem
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je word niet onderbroken.
Je kunt (uitpraten) typen, zonder dat iemand er met zijn klep tussen komt.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou zo mijn antwoord kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat stukje van 'niet onderbroken worden' spreekt me wel aan. Je schrijft je antwoord zoals je wilt en hebt een (anoniem) publiek. +1
Mensen hechten zich nou eenmaal graag. Schrijvers hechten zich aan personages die ze zelf verzinnen, lezers hechten zich aan die personages, we hechten ons aan debielen in een reclame, we hechten ons aan de melkboer, de patatboer, de bedelaar op het station, de ketting waar we onze fiets mee vastzetten... we houden van dat waar we aan gewend zijn.

Daarom hechten we ons aan GV-ers, ook aan diegenen waar we ons aan ergeren. Omdat ze er zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees dit terug en denk, goh, daar mag je wel even iets bij uitleggen. Dit is niet negatief bedoeld, of koud. Er zijn is niet zomaar iets. Ik houd van alles wat er is...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja, ergeren we ons hier ook?:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je uitleg er bij, begrijp ik je.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Soms vallen mensen je ineens op,qua humor en antwoorden die je raken. Mooie antwoorden waarbij je even stil staat. Of antwoorden en vragen waarvan je echt iets kan leren.
Dan voel je, hoe vreemd dan ook, sympathie voor die gene. Terwijl je de mensen hier op GV eigenlijk niet persoonlijk kent. Als iemand, waar je regelmatig antwoorden van ziet en leuk kontact mee hebt er even een tijdje niet zou zijn ,ga je die persoon wel missen. Dat zegt iets over je vraag denk ik ,het hechten.
Gv is een aanvulling van je dagelijks leven,naast gv heb ik veel sociale kontacten en veel bezigheden en mijn werk dus GV is geen vervanging,maar een leuke bezigheid met zeer veel leuke mensen! Ik zou jullie niet meer willen missen hahhaa :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
zo is dat :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jou al helemaal niet hihihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dat :)+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...........niet meer willen missen...........
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ed jou ook niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
danse ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Josephina :)
Of bedoelde je die danser uit Zierikzee? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaa ja ook.. en jou ook hoor ;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o foxie foxtrot met je elastieke benen ........die wel elke avond naar een dancing toe zeg edjedijst mag ik jou dan ff lenen ,ik wil swingen ,want ik ben nog lang niet moe .....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kzaleffe in mij balboekje kijken of ik nog een gaatje heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Edje,houw jij me tassie effe vast,want ie goozert wil met me dansen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhahahaha Oehhhh I wanna dans with somebody .....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zullen we eerst de muziek dan maar aan zetten.
iets van Zangeres zonder naam? :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MEXICO MEEEEE XICO......
Ik ben op de dansvloer om 8 uur straks.....schikt dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahaha mexiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicooooooooooooooooo mexiiiiicoooooooooooooooooooooo hahhaaha ,nee hoor ;) we gaan dansen op ; You make me wanna shout sjoewiedoewa shout hahhaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Big bals of fire !! Dasbeter.
Voor zangeres zonder naam kan ik wel even een naam geven, maar dan wordt hij verwijderd .
@ muts, kep geen tyd, mot nog een gediggie voor je maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaa lol, ok let's twist again ......ed in een gedichtvorm hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha.krijg ik weer een gedicht? hahahaha en we hebben nog niet eens gedanst?
maarre ed..ook een gediggie voor josephina...hahaha
"Het was op de website GeeVee...tingelingeling"
"waar ik een gediggie ontving....tingelingeling"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tingelingeling ed is een aardig ding,
tingelingeling :Mutz, dans en zing.
tingelingeling josephina is van elastiek,
tingelingeling wij houden van muziek. ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ed is al een uur aan het dichten.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaha nou ik verwacht wel wat van hem dan ... lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een vraag gesteld over dansen....kijk maar eens hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok ik ga je vraag lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
josephina en ook muts
mijn gevoel zit in de kluts
oh,oh,oh, al die vrouwen
ik daar zo van houwe
ook al heb ik hier geen sjans
wie komt er nu nog voor een dans?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we dansen verder ed....maar we zoeken een dansschool..lees mijn vraag maar.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ed, ik doe zo een engelse wals ...
en absoluut serieus en niet vals.
Ik glij zo over de dansvloer met jou.
Lang leven GV ,en zo trots als een pauw .
Het moet rijmen en ik heb de grootste pret
dat ik nu ook voor jou dit rijm in gang heb gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een engelse wals, met grote zwier
met jou te dansen, is groot plezier
met de linker en de rechter draai
is toch die dans, echt niet zo saai
maar doe dan mij een grote lol
en dans met mij de rock en roll
en ook nog als je dat niet wist
een uurtje lang de super twist
maar voor ik mij nu ga verekke
ik ben ook altijd in voor reggae
en ja er is nog heel veel meer
dat zeg ik wel een volgend keer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ok ed let's do the tango
keep it cool and see no no no
als al die dames met je willen sjansen
en met jou de tango willen danssen.
Wat een racties op die ene vraag
We do the slow dance ,hhaha lekker traag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met Lady Gaga
wil ik go go Leuk het heeft mijn vraag weer op no 1 gezet bij de populaire vragen, die reactie's tellen dus mee!!!
Lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahhaha ik kom niet meer bij ed ,wat een lol vanavond .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kstaweerop twee
Op een avond meer lol dan in een heel jaar.
Wie is er nu eigenlijk begonnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan het niet meer terug halen ,pfff ik ben er duizelig van hhaha goeie vraag, ik denk toch dat het naar aanleiding was van ons dansen ?? maar weet het niet meer zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij bent begonnen ed..jij vroeg..danse?
en dan krijg je dit....een horde wilde wijven achter je aan...maar ja..er zijn geen andere gegadigde aanwezig hier....dus we vechten om jou....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...een horde wilde wijven...................... Zijn niet mijn woorden hoor............dames
maar wat geef ik er om, als ik maar kan dansen en goeie vraag natuurlijk en jullie natuurlijk.
Weinig puntjes verdiend vanavond, maar wat vond ik het fijn even met jullie te dollen!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens gelijks Ed....ik heb ook genoten van deze communicatie onder elkaar erg leuk!! Voor herhaling vatbaar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Truste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu al, de avond is nog jong.
Ik begin net hahahaha.
Maar welterusten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer whiteeagle, dat je er niet eerder bij was, je kan nu alleen nog maar welteruste zeggen, ook teruste voor jou voor straks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het druk vandaag.
Heb 4 vogelkooien schoon gemaakt.
En alle drinkflesjes, en voerbakjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voot een vogels heb je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12 agaporniden roseicollis, en 1 koppel agaporniden fischery.
En hopelijk binnenkort gezinsuitberijding, want ik heb 4 bevruchte eitjes van 1 koppel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow ed dan doen we nu even met ons allen de vogeltjes dans hahahha je hebt het erover komop;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kep nog spierpijn van gisteravond, nu even niet hoor.
@ witheeagle, mooi joh, love bird's toch?
Zelf heb ik grasparkieten en rosella's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha ja wat een kreatievelingen hier op GV ik heb zo gelachen. Wij hebben zoveel leuke vogeltjes in de tuin. En zag ik zonet een kwikstaart zo leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in het Engels Love birds ja.
In het Nederlands ook wel onafschijdelijke, en ik hoop dat een betreffende vogel die net ontsnapt is, deze naam waar maakt, en terug naar zijn partner gaat.
Het mannetje van het koppel fischery's is ontsnapt.
Die fischery's zijn zo vlug als water. Ik ben niet zo van de grasparkiet.
Rosella's vind ik wel leuk.
Maar iedereen zijn eigen smaak he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whit. In het verleden heb ik ze ook gehad bij mijn andere parkieten, eerst was het erg leuk, maar toen begonnen ze nesten met jonge vogeltjes te plunderen en uiteindelijk ook grasparkieten, ik noemde ze toen killer birds.
Heb ze weg moeten doen, grasparkieten vind ik gewoon gezellig, al dat gebabbel de hele dag.
Rosella's is een stukje nostalgie, heb vroeger in Australie gewoond, daar zaten ze in onze tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, aga's kunnen niet samen met andere vogels.
Ze kunnen zelfs naar de eigen soort nog wel eens killer birds zijn.
Ik vind dieren waarvan het lijkt of ze met hun kop tegen een muur aan zijn gelopen niet mooi om te zien /plat gezicht.
Ausralia, doe maar ruig, daar wil ik zeker nog ooit op vakantie.
Hier is het net als in het echte leven.

Communicatie brengt mensen bijelkaar. De een zijn verhaal spreekt je meer aan dan de ander. De een gebruikt woorden die op dezelfde golflengte zitten als de jouwe. De een zijn humor begrijp je beter dan dan de ander.

De mens zoekt voortdurend naar gelijkgestemden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, G.V. vervangt iets. Een soort openheid, verbondenheid.
Een plek om te kunnen zijn wie je bent.

Doordat het toch meer of min anoniem is zijn veel mensen opener dan ze in het dagelijks leven zouden zijn. Daarnaast kun je je hele verhaal afmaken zonder in de reden gevallen te worden, dat stimuleert ook de openheid.

Ieder krijgt de ruimte die hij/zij nodig heeft, de rust, de vrijheid om te zijn wie die is.
Het is waarlijk geweldig, bevrijdend.

Je gaat makkelijker van mensen houden als ze open zijn, de liefde stroomt dan bijna automatisch. Ik vind het dan ook erg jammer als ik bepaalde mensen ga missen hier, ik heb me daar dan toch een beetje mee verbonden.

De wereld heeft zo weinig tijd, daar verwacht men zoveel, daar is zo weinig ruimte. Ik ben o zo blij dat ik dit ontdekt heb. Ik heb hier echt veel van mijzelf ontdekt, dat was me zonder G.V. niet zo makkelijk gelukt.

Het leuke is dat ik doordat ik opener word, hier meer van de mensen ga houden, maar ook op straat werkt het door, ook daar voel ik meer openheid en liefde voor de mensen om mij heen.

Geweldig toch?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft mogelijk te maken met de mysterieuze 'chemie' die zomaar tussen mensen kan ontstaan. Het omgekeerde is trouwens óók vaak het geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook Ed. Ook al heb ik veel sociale contacten, is het denk ik het feit dat mensen zich zomaar blootgeven.
Als je echt interesse hebt in de mens en zijn gevoelsleven
is het juist zo interessant dat je zo verrast kunt worden.
Je leert als het ware je 'pappenheimers' kennen en kunt dan toch verrast worden door een uitspraak die je juist van deze persoon niet verwacht had. Ik geef eerlijk toe, er zijn sommige avatars waar ik direct bij kijk omdat ik weet in welke richting het antwoord gaat en ik weet dat het iets toevoegt.Zo zijn er de vaste avatars voor kennisvragen, waarvan ik weet dat dit serieuze antwoorden zullen zijn, door kennis en / of ervaring van deze avatars. Dan zijn er de avatars van levenswijsheden en spirituele uitspraken/meningen, die vind ik ook altijd interessant, kortom ik kijk altijd bewust bij de avatars die ik inmiddels denk te kennen. De meeste vragen overvlieg ik, omdat ik ze niet interessant vind en al weet wat voor antwoorden er komen, maar dan zijn er de eerlijke vragen en antwoorden en daar zitten pareltjes tussen. GV vervangt volgens mij in ons leven iets puurs en eerlijks, op deze manier, omdat niemand elkaar persoonlijk kent en men dan eerder geneigd is zijn zielsroerselen te profileren, te uiten. Ik kijk ook altijd bij die avatars waarvan ik weet dat ze respect voor mensen hebben en
geen bewust kwetsende antwoorden/reacties geven en dat is het mooie, die ken je inmiddels dus je hoeft je niet te laten 'afzeiken' door een betweter, want daar klik je gewoon niet op.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms veranderen ze hun avatar en ben je even de weg kwijt.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar amc +1
Ik denk niet dat het perse iets is dat we in ons dagelijks leven missen, maar het voegt wel iets toe en je kunt het doen op een moment dat jou goed uitkomt.
Als de buurvrouw mij iets vraagt over haar plantjes, denk ik soms: "Nu even niet" of als iemand een met mij van gedachten wil wisselen over iets dat mij niet kan boeien dan probeer ik op een beleefde manier een eind aan het gesprek te maken, maar als ik op GV zit, beantwoord ik alleen maar vragen die ik leuk vind om te beantwoorden op een moment dat mij goed uitkomt. En dat je door sommige vragen en antwoorden geraakt wordt en voor sommige mensen een zwak krijgt, is ook vergelijkbaar met het dagelijkse leven. Er zijn gebruikers met wie je een bepaalde interesse deelt; er zijn gebruikers van wie ik de humor wel kan waarderen. er zijn gebruikers die zo open en eerlijk antwoord geven dat je ze in hun hart sluit. Dit zijn misschien wel de GV-ers die in het dagelijks leven tot je vrienden zouden kunnen gaan behoren.
Maar net als er in het dagelijks leven mensen zijn die je liever uit de weg gaat, kun je dat ook op GV hebben; de antwoorden zijn soms nietszeggend, onzin, of zelf discriminerend. Met deze gebruikers heb ik geen klik. De vragen prikkelen me niet, dus die sla ik over; de antwoorden lees ik ook niet altijd. Deze gebruikers hebben zo'n andere visie dan dat ik heb, er is geen aansluiting.

Alleen denk ik dat de mensen in werkelijkheid best wel eens anders kunnen zijn dan het beeld dat ik van ze heb gekregen aan de hand van de antwoorden. Misschien zijn er wel hele 'stille wateren' bij die zich op schift heel goed kunnen uitdrukken en zo zijn wij als gebruiker zelfs bevoorrecht dat wij iets kunnen lezen dat nog nooit iemand te horen heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Helemaal mee eens+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schitterend, persoonlijk antwoord!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zeker "stille" wateren op deze site. Ik ken er één en hij was zeer verbolgen toen ik eens kritiek had op zijn zienswijze. Stil en lichtgeraakt met prachtige antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Voor mij is het een stukje tijdverdrijf, ook wel even een momentje voor mezelf. Ik vind het leuk als mensen de moeite nemen om een weldoordacht of humoristisch antwoord geven op een vraag. Soms worden er antwoorden gegeven of vragen gesteld die erg persoonlijk zijn. Je leeft dan met deze mensen mee en probeert een passend antwoord of reactie te geven waar iemand mee geholpen kan zijn. Er zijn ook GV-ers, die klakkeloos antwoorden, op puntjes jagen of disrespectvol naar anderen reageren, voor mij is het niet interessant om daarop te raegeren. Iemand die leuke antwoorden geeft of iemands gevoellige snaar weet te raken, blijft mij opvallen en zodra ik hun avatar zie bij een vraag of antwoord, kijk ik altijd even wat ze te zeggen hebben. Als je regelmatig op de site GV zit en je komt dezelfde personen tegen, dan kun je min of meer een inschatting maken of iemand gevoellig is, of humor heeft, is iemand bereid om na te denken over wat hij zegt of is het een flapuit. Deze personen vallen je op omdat het iets zegt over hen zelf. Hier geef je een eigen oordeel aan en daarom kan het zo zijn dat je op basis van antwoorden deze persoon gaat waarderen en je er misschien zelfs een beetje aan gaat hechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Dat voel ik precies zo!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordacht antwoord.
+1
Ja dat klopt bij sommige mensen ga je verder dan alleen de vraag te bekijken dan ga je een voorstelling van die persoon achter die vraag maken . En als je dan alleen achter de pc zit hier op gv dan krijg je het het gevoel dat je niet meer alleen bent . En sommigen hebben al genoeg aan die gedachten en sommigen laten dat zien door die persoon alleen maar + te geven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helmaal juist.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Teun +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt vor de plusjes maar zo is het toch .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, van mij ook nog een +, verdrink er maar niet in, hahaha
authenticiteit.
gewoon jezelf kunnen zijn, in alle(rlei) opzichten.

mogelijk dat g.v. iets toevoegt dat we soms zo missen:
gezien, gehoord worden. er ongebreideld toe doen.

mensen waarderen om wat ze zijn
eigenlijk alleen door hun denken, gedachten over wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Eleo.
+1
Vervangt G.V iets wat we in het dagelijks leven moeten missen?
Jazeker..bij GV zijn er ieder moment van de dag mensen die lezen jou vraag,een aantal lezers van jou vraag geven je een antwoord waar je wat mee kunt,ze geven tips,sommige sturen een BP-tje..om te vragen of de tip resultaat heeft gehad,of ze vragen naar je gezondheid...En aan deze mensen hecht je je.
Ook aan andere die regelmatig op GV antwoorden,als ze een poosje niet op GV verschijnen,vraag je je toch af waar de persoon is,en ben je nog bezorgd ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
klopt!=1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, dat heb ik ook +1
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo waar!+
Voor mij vervangt G.V. niet iets wat ik in het dagelijks leven moet missen, maar het voegt iets extra's eraan toe.

Ik ben iemand die makkelijk praat, en tamelijk extravert is. Ik heb een baan, en een gezin en een hoop vrienden die ik allemaal bijhoud. Daarnaast is G.V. nog een extra uitlaatklep voor mij. Hier kan ik mijzelf, mijn mening, en mijn kennis over sommige dingen ventileren. En er wordt nog op gereageerd ook, sterker nog, het wordt vaak ook gewaardeerd. Daardoor ga ik er steeds mee door.

Ik beantwoord niet alle vragen, maar vragen in categorieën die mij liggen. Hierdoor kom ik dus ook regelmatig dezelfde antwoordgevers tegen. Sommige daarvan ben ik enorm gaan waarderen. Om hun kennis, of om hun inlevingsvermogen. Of om hun openheid over hun eigen leven. Ja, daardoor ben ik me wel aan bepaalde personen gaan hechten. Ik zou er best een paar willen ontmoeten. Aan de andere kant vraag ik me ook wel eens af of dat een bepaalde magie zou wegnemen. Denk je elkaar te kennen, of ken je elkaar ook echt alleen door het geven van antwoorden en reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gootje08 .+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi geschreven,gootje.Een magie neemt het niet weg,als je elkaar werkelijk zou ontmoeten,het is of je elkaar al jaren kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muts52 heb jij die ervaring ook al?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vroeg ik me inderdaad ook al af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,die ervaring heb ik.Vorig jaar een paar mensen ontmoet waar ik via een ander forum mee in contact kwam,en dat was leuk!Of we elkaar in het dagelijks leven regelmatig in het *echt* spraken.En het beeld wat je van te voren van iemand geschets had,dat klopte helemaal.Na de ontmoeting is het contact nog veel leuker...En hier op GV, aan de antwoorden die iemand geeft,weet je of je met elkaar leuk overweg kunt.De ene persoon klikt,en de andere niet,dus je kijkt naar de antwoorden wat de ander geeft en dan stuur je een BPtje erover b.v..om erover na te praten,of je bent bezorgt...
Hier op GV zijn er 'echte' mensen. Die leven allemaal in de echte wereld. Hun echte wereld. Een wereld waar alles en iedereen met elkaar verbonden is.

Net zoals in het echte leven, trek je die personen aan die wat te betekenen hebben voor jouw. Die jouw leven een betekenis kunnen geven. Goed, kwaad, alles is hierin belangrijk.

Je eigen vriendenkring kies je zelf uit. Ze komen op je pad, en dan heb je vanzelf een aantrekkingskracht. Daar hoef je niets voor te doen. Dit weet je gewoon, dit voel je.
Zo ook hier op GV. Je komt mensen tegen. Jullie komen op elkaars pad. En dan is er soms die spark. Je weet het, je voelt het. Je bent opeens alert en helder. Je begrijpt diegene precies. Hij spreekt kennelijk ook jouw taal. Het is de bedoeling dat jullie elkaar eventjes ontmoeten (virtueel dan hier). Er is daar een betekenis voor. Een bedoeling. Nogmaals: goed en kwaad. Eerder grijs.

Ook al zijn jullie weer elk jullie eigen weg in geslagen. Vergeten doen je het nooit meer. En de wereld hier op GV is heel klein. Want jullie delen de interesses, jullie trekken elkaar nog steeds aan. Jullie zijn als het ware aan het dansen. Op de heerlijke muziek van elkaars ontwikkeling en aantrekkingskracht.

Toegevoegd na 5 minuten:
GV is geen vervangen, maar een aanvulling. Het is een wisselwerking dan de ene methode weer, dan de andere methode.
Bedenk maar eens hoe je GV gevonden hebt. En waarom je er op bent blijven hangen.
Ik weet het niet meer. Het is er nu gewoon. Maar ik weet wel waarom ik er blijf hangen. Omdat het me verder brengt, ik blijf erdoor groeien en ontwikkelen. Op dit moment precies wat ik nodig heb, en voor later is er weer wat anders.
Ook net zoals in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel bijzonder antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beautiful, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi!+
Je leert elkaar best wel kennen, en dat is het leuke er ook van. Ik ken dat gevoel wat je beschrijft.

Ik denk dat er hier ook aardig wat mensen zijn die zo op deze manier meer kunnen/durven zeggen dan in het algemeen. Deze mensen hebben er denk ik ook meer behoefte aan, omdat ze anders misschien zichzelf niet zo goed kunnen uitdrukken. Of dingen vertellen, vragen enzo.
En het blijft gewoon heel erg leuk als je reactie's krijgt van iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik loop te kort rond in deze 'gemeenschap' om er een zinnig antwoord op te kunnen geven. Ik heb die 'puppybinding' nog niet :-P
Voor mezelf vind ik het een welkome afwisseling in mijn 'surfgedrag' om af en toe een antwoord te formuleren in de hoop dat een ander er iets aan heeft. Reageren op bijvoorbeeld 'hoeveel vingers er aan één hand zitten' dat doe ik niet, maar delen van persoonlijke ervaringen binnen een gestelde vraag is iets wat ik weer ontzettend leuk vind om te doen.
Weet helemaal nog niet of ik me ga settelen hier, voorlopig hou ik me ietwat op de vlakte, kijk ik de spreekwoordelijke kat een beetje uit de boom, en reageer pas op iets als het me echt interesseert, ik er enige diepgang ik kwijt kan of een dosis humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een plusje voor je eerlijke antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook een plus+
Voor mij het aanvoelen van energie die zomaar stroomt!

Je geniet van hen die zinvolle antwoorden geven, vanuit hun hart.
Waar je samen iets mee delen kunt.

Ik zoek eerlijk gezegd wel vaak naar bepaalde personen, of zij weer een zinvolle vraag stellen of hoe zij op vragen hebben gereageerd.

Of het iets vervangt? Mogelijk, we zijn alemaal wel op zoek naar personen waar mee je waardevolle dingen kan delen. Soms raak je diep geroerd door een antwoord.
Soms kan je zelf heel veel van een vraag en of antwoord leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heen en weer stromen van energie, compleet met het blij makende gevoel, zou ik niet willen missen.
Zo moeilijk uit te leggen.
Zo omstreden hier op g.v.
Maar zo heerlijk het te ervaren.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK zou het niet mooier kunnen verwoorden.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie woorden Ed. Ik ben ook blij dat ik mensen zoals jou hier tegen ben gekomen. Ik dacht eerst dat het een gewone site was met gewone vragen en toen las ik o.a. jouw mooie vragen. Voelde ook die energie die blij maakt, die verbondeheid door warmte, wat het maakte dat ik niet meer voor de lol achter mijn laptop ging zitten maar op zoek ging naar dingen die iets toevoegen in mijn leven en ben hier erg dankbaar voor! @ MIRJAMM, dank voor je compliment!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeanette!...........................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Ed! ik ook................................................
Omdat sommige mensen op GV meer van zichzelf laten zien of andere onderwerpen aansnijden dan je in je directe omgeving tegenkomt.
Bovendien creëer je aan de hand van de antwoorden een bepaald beeld van iemand, en we hechten ons nu eenmaal aan onze mentale constructies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja, ik kwam hier ook maar (toevallig) terecht in de zoektocht naar een kat, die ik overigens nog steeds niet heb door onstandigheden, maar wel positieve omstandigheden hoor, en die kat die voor mij bestemd is, die zal niet weglopen.

Ik verander mijn avatar wel eens, en dat is om voor de mensen die snappen wat het betekent, om duidelijk te maken welke energie er nu krachtig in mij is, en daar ook antwoorden op geef, dus eigenlijk om mijn kracht die ik op dat moment benut, dat gaat bij mij helemaal outomatisch, net als dat toeval niet bestaat.
Ik put zelf ook weer kracht uit mijn avatar, maar ook uit andere mensen zijn avatar.
Ik snap ook wel, dat het af en toe verwarrend kan zijn, als de avatar verandert is.

Ik put natuurlijk ook kracht uit mooie antwoorden, en mooie vragen, zoals deze vraag, en al de antwoorden die ik hier lees.
En ik ben blij dat ik weer zo'n mooie vraag voor mijn neus kreeg, want ik had het wel weer effe nodig, bedank Eddijst@
Ik heb in de korte tijd dat ik hier ben, al veel beste antwoorden gegeven, daar ben ik blij mee, dat ik iemand anders heb kunnen helpen.
En ik ben ook blij dat ik goede antwoorden krijg op mijn vragen, ik vind het alleen altijd zo moeilijk om een beste antwoord te kiezen, omdat er altijd meerdere beste antwoorden zijn.
Soms als ik een niet zo'n positieve discussie met iemand heb gehad, verbaast die persoon mij in positieve zin, daarna, en denk ik, oo hij/ zij valt wel mee, is toch wel een leuk persoon.
Gewoon niet oordelen over iemand, en zeker niet te snel.
Ik heb zeker wel een paar mensen echt in mijn hart gesloten hier.
En das ook een van de redenen, dat ik nog niet weg ben gegaan hier.
Ondanks alle ........... ellende.

....... mag je zelf invullen.

Toegevoegd na 9 minuten:
En het vervangt voor mij, dat ik mijn hints in mijn rustige huisje, in privecy kan krijgen, inplaats van in de echte wereld, die veel te overheersend is, als je hoort wat er werkelijk gezegt word, dan word je zwaar overprikkelt.
Dan lees ik liever, wat ik echt te lezen krijg, lekker rustig vanuit mijn luie stoel.
Niet zo'n hoog risico, om in het gekkehuis te belanden hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag is een "familie" met warmte, openheid, betrokkenheid, heerlijke discussies, interessante antwoorden en vragen en afentoe ook wat irritaties, maar ook dat hoort erbij.
Een heleboel vragen laat ik passeren, beantwoord ik niet maar lees ik wel. Soms baal ik dat ik het zo druk heb dat ik even alleen maar snel kan kijken en niet verder meedoen.
Een aantal "familieleden" volg ik graag omdat ik de antwoorden en vragen altijd zeer de moeite waard vind en er er eigenlijk altijd benieuwd naar ben.
Een heleboel antwoorden en reacties hebben me geholpen en inzichten gegeven.
Als al deze dingen worden opgeroepen op deze site, dan is het logisch dat je je aan bepaalde personen gaat hechten.
Deze personen voelen mij voor mij net zo werkelijk als de "echte"mensen om me heen. Natuurlijk hebben we elkaar nog nooit ontmoet maar door alles wat je leest, heb je je een aardig beeld kunnen vormen van hun persoonlijkheid. En daar kun je van genieten, zeker als er gereageerd wordt op je vraag of antwoord.
Mijn morgen ritueel is de laptop aanzetten, kopje thee, beschuitje, mails bekijken, nu.nl en altijd even naar Goeie Vraag. Elke morgen, ook als ik in het buitenland ben, ook als ik ziek ben(zoals nu), ook als ik het heel erg druk heb.
Alsof ik even aanschuif aan tafel bij de rest van de familie en dan is het vaak: gezellig, informatief, humoristisch en boeiend.
Dus goeiemorgen allemaal, fijn jullie weer even "gezien"te hebben!
Enne..Goeie Vraag Ed: wederom...een goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat GV aan sommigen van ons zeker een facet toevoegt waar we behoefte aan hadden.
Mijn behoefte: informatie delen, komt binnen mijn gezin gewoonweg niet voldoende aan bod om mij voldoening te geven.
Ik ben blij met GV, en ja ik zal me (ik ben net binnen) vast ook gaan hechten aan sommige personen bij GV.
Dat zijn dan diegenen die vragen stellen waar ik mij over kan buigen, dus die mij bezig houden, maar ook diegenen die antwoorden geven vanuit mijn eigen zienswijze.
Toch weer de mensen met wie je overeenkomt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dan ook dat jij een van die mensen zal zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je kundalini, ik zal je snel leren kennen.
Persoonlijk gezegd heb ik mij aan één persoon hier bij GV gehecht die ik ook van het dagelijks leven ken.

Mijn visie is meer dat Goeievraag een bewustwording tot stand brengt , dat er méér is dan alleen de "jij" die jij kent.

Vele antwoorden op Goeievraag worden mijns inziens gegeven door het onderbewuste van antwoorder . Ook van personen die niet erg open staan voor "zweverige" dingen. Zij geven zonder dat zij het weten een antwoord vanuit hun "onbewuste " ik , zonder dat zij zich hiervan bewust zijn.

Het gevoel van deze "ik " die aan het woord kan komen tussen alle andere woorden door geeft denk ik het gevoel van samenhorigheid op Goeievraag.nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met je eens, ons onderbewustzijn speelt hier een grote rol, ook al geloof je hier niet in, ik zie voorbeelden genoeg hier op g.v.maar kan er vaak geen vinger op leggen en laat het dan ook maar zo.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt, ik haal hier ook bij de minst zweverige personen hints uit de text, en natuurlijk ook nieuwe kennis.
Hun onderbewustzijn werkt gewoon door, zonder dat ze het in de gaten hebben.+1
"Wat is de oorzaak
dat we ons gaan hechten aan bepaalde personen bij g.v."

de oorzaak is: de WIL;

en men WIL zichzelf aan iemand hechten,
wanneer er sprake is van 'aantrekking';

wanneer iemand 'afstotelijk' voor jou zal zijn,
dan neem ik aan
dat jij jezelf ook niet aan diegene zou WILLEN hechten;

er zullen dán geen raakvlakken ontstaan,
noch overeenkomsten zijn, noch de WIL om te hechten;

zó meen ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ietwat "Boeiend, maar waarom wil men dat dan volgens jou?" Wat ik al zei:
wanneer er sprake is van ‘aantrekking’...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alom, ik wil niets, het overkomt me.
Waarom denk jij zo anders?
Begrijp me goed, ik val je niet aan, ik wil je begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst Ik voel het niet als een 'aanval';
maar ik zal proberen
om jou mijn zienswijze te laten begrijpen. De reden, dat ik 'anders' denk, is,
omdat ALLES in deze wereld 'anders' lijkt. ALLES is, in deze wereld, van elkaar gescheiden;
en de scheiding maakt het verschil;
en de verschillen veroorzaken 'andere oordelen'; Als jij zegt: "ik wil NIETS",
dan zou ik kunnen vragen:
"waarom wil-, denk-, ben-, doe-
en vraag jij dan IETS?"

-je WIL immers zijn;
-je DENKT elke dag;
-je BENT in deze wereld;
-je DOET elke dag het jouwe;
-en je VRAAGT bepaalde vragen. Ook zeg je: "het overkomt me". Maar naast het feit
dat ons idd veel kan overkomen
(vooral de onvermijdelijke dingen),
zorgen velen er ook voor
dat ze zich veel LATEN overkomen. Jij WILT er immers zélf voor kiezen,
om (bijvoorbeeld) actief te zijn op GV;
dus dan is de 'actie & reactie' onvermijdelijk;
en dát is IETS,
wat jij jezelf dán LAAT overkomen. Mee eens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ietwat Je vraagt:
"Heeft men bewust controle over de wil
of ontstaat die buiten de controle om,
en ontstaat die dan in het onder bewuste?" mijn antwoord is:
idd, dat vind, en ervaar, ik zelf wel;
ik heb deels 'bewust controle' over de wil,
maar anderzijds wordt de wil enorm beivloed
door allerlei factoren in mij, en om mij heen;

en gek genoeg kies ik daar vaak zelf voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ietwat idd; zo ervaar ik het wel, ja;
men wil dus hechten,
totdat men niet meer wil hechten;
en dat is naar mijn mening,
omdat alles hier tijdelijk is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ietwat Super; bedankt, en heel graag gedaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie waardevolle reactie's!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ alom, ik zie ineens een vraag van je *mee eens?*
ja denk ik wel, je kiest zelf voor een situatie en in deze situatie kan het je overkomen dus kies je er voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst Copy that (= dat is begrepen);
en bedankt voor de bevestiging... (^_^) .llll
Wat ik het fijne vind aan bepaalde personen die je beter leert kennen is dat je het goed kunt vinden met elkaar.
Ik heb dat met mensen waarmee ik vaak op 1 lijn sta, mensen met dezelfde interesses. De berichtjes die je buiten GV met elkaar wisselt. Lachen om elkaars antwoorden en reacties. Het mee denken wanneer je een vraag hebt. Het is niet dat ik emo van word en ik denk ook niet dat ik me hecht aan deze personen omdat ik wat in het dagelijks leven zou missen. Ik vind het gewoon gezellig, leuk en dat je antwoorden gewaardeerd worden.
Gek, maar mensen die steeds commentaar hebben op antwoorden daaraan hecht ik me niet. Het zijn dus echt de aardige gezellige mensen waar ik de omgang op GV mee zoek en vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezellig en leuk is ook heel wat waard.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker is dat heel wat waard! Dank je voor de + Ed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plusje daan+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Muts!
Ik herken me absoluut niet in deze situatie.
Er zijn twee goeie vraag-sters waaraan ik gehecht ben, en dat zijn mijn moeder en zusje.
Ik kan soms wel bewondering hebben voor de wijze waarop bepaalde gv-ers antwoorden, en hoe goed en mooi sommige kwesties verwoordt worden. Maar dat betekent voor mij nog lang niet dat ik me hecht aan iemand.... Daar is meer voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heftig dat de wereld zo groot is en dan toch zo klein gehouden kan worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
barlotje, kan dus nog komen.
Misschien moet je het toelaten?
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor je antwoord. Wanneer je meer actief bent op GV en meer contact hebt komt dat misschien vanzelf. Maar dat moet je natuurlijk ook wel zelf willen.
Dat denk ik wel ja.Alle goeie vragers samen zijn een denktank met gevoel.In elk antwoord ligt een stuk persoonlijkheid besloten.Soms kan je aan het antwoord zien wie de schrijver is.Waar is Xinix trouwens?
Het grote voordeel van dit soort hechten is dat we niet met de vervelende kantjes onze denkvrienden geconfronteerd worden.We zien bvb. niet hoe iemand de zoveelste sigaret opsteekt, of uit zijn bek stinkt,of met een afzichtelijke kamerjas rondloopt.
We hechten ons ook aan elkaar omdat we allemaal een onderzoekende aard hebben, die we in real life niet helemaal tot uiting kunnen brengen.En natuurlijk ben je emotioneel betrokken als er iemand een persoonlijk verhaal vertelt.Dat is nu het grote verschil tussen ons en computers.Er wordt wel gezegd dat er ooit een computer met emoties zal bestaan, wel, dat betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat in het dagelijks leven, bij een gebeurtenis altijd een verhaal 2 kantjes heeft.
Op deze site bekijkt een ieder het vanuit jouw standpunt.

Sommige mensen kunnen hunzelf niet helpen als ze zelf een vraag hebben terwijl ze het wel voor een ander zouden kunnen beantwoorden..
Deze ''ander'' zit hier op goeievraag.nl en helpt je meedenken en het heeft een toegevoegde waarde in je leven als het een goed antwoord is.

Ik heb iemand hier op de site gevonden, waar ik bij elk antwoord het met hem/haar eens ben..
Het is iemand die antwoorden geeft die ik ook zou geven als ik zelf de buitenstaander zou zijn in mijn situatie.

Mensen uit je eigen omgeving, voegen teveel details bij je vragen en je vraag is niet meer hoe het was toen je het gesteld had.
Hier is dat wel zo.
Ik denk dat je daarom gaat hechten aan bepaalde mensen hier..
Iedereen is hier ook zo scherp en eerlijk..

Zo heb ik het althans ervaren..
Je krijgt hier ook gewoon de aandacht die je nodig hebt..
En dat je serieus genomen word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig,pucca, wat een fijne ervaring hier iemand tegen te komen die net zo denkt als jij en ja, je krijgt hier de aandacht waar je op hoopt.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pucca , wat een prachige zienswijze. Dat van de toegevoegde waarde die kan bijdragen in je leven. Het is gewoon herkenbaar. Ik zat ook met een vraag , een groot vraagteken in mijn leven en ik heb de vraag gesteld en de antwoorden kwamen mij "toewaaien".
Omdat het klikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dezen verschilt GV niet zo idioot veel van andere fora of IRL-groepen. De oorzaak is dus dezelfde: mensen (al dan niet IRL) die je regelmatig ontmoet, daar krijgen je hersenen meer gerelateerde informatie/verbindingen/cellen/herinneringen/etc. van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, mmm
je merkt vanzelf een contact en begrip in sommige berichten of vragen van een persoon.
ook de avatar heeft veel effect op het denkbeeld over een persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker.+1
Nee, GV is geen vervanging voor iets in het dagelijks leven, evenmin als enig andere internetcommunitiy.

Het is eerder een aanvulling van wat je in het dagelijks leven ook voor mensen voelt. Alleen is op een internetplatform het aandeel van stukken in de conversatie die 'er toe doen' in je meningsvorming over ene persoon vele malen groter.

Daarmee bedoel ik het volgende :
Mensen die je in real life ontmoet, leer je meestal langzaam kennen na een lange periode van elkaar tegenkomen, andere activiteiten uitvoeren, neutrale gesprekken voeren (koffietafelpraat) en dergelijke.
Op een platform als GV kom je bij mensen, voor je je oppervlakkig een(voor)oordeel hebt kunnen vormen, heel snel bij de 'kern' door hun antwoorden of vragen, zonder banaliteiten, oeverloos geklets, niet-terzake doende activiteiten of gesprekken en dergelijke er omheen.

Daardoor kun je al heel snel een klik (positief of negatief trouwens) krijgen met iemand die je juist niet ziet en verder niet kent. In het echte leven zijn er vaak veel dingen omheen voor je aan de kern voor die klik komt, en word je niet te vergeten afgeleid door uiterlijkheden.

Daarbij moet je wel altijd voor ogen houden dat het inderdaad maar delen van mensen, virtuele mensen zijn om wie je bent gaan geven of aan wie je een hekel hebt. Het worden namelijk maar zelden complete, allround persoonlijkheden. En wie in het dagelijks leven sterk emotioneel op mensen reageert, zal dat op GV of elders op het net ook (kunnen) doen. Wie zich in het dagelijks leven weinig aan zijn medemens gelegen laat liggen, zal ook op GV niet snel een 'band' met iemand opbouwen.

De intensiteit waarin je aan de discussies deelneemt is daarbij wel heel, heel erg belangrijk. Ik zit al jaren op een heel druk forum voor mijn handwerkdingetjes, maar de community daar heb ik me nooit in verdiept. Het raakt me dus niet echt wie er allemaal ziek is of dood, al ken ik soms de namen wel, de 'mensen' erachter hebben voor mij nog geen ´vorm´. Hier zijn mensen bij wie ik daar wel degelijk heel erg van mijn stuk van zou kunnen raken. Omdat ze door de intensiteit veel meer ´mens´ zijn geworden voor me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het einde van je mooie antwoord ,zien we toch een stukje Marleen te voorschijn komen.
+1
Je hecht je aan anderen, waar je iets van wilt, krijgt of moet...
GV is een pover substituut van het ware leven (antwoord op je laatste sub-vraag)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zeg je soms zo weinig en soms zo veel.
Het lijkt wel of je opgejaagd wordt, er zijn regelmatig haltes waar je uit kan stappen.
Gebruik die dan ook.