De grote kracht van humor is volgens mij, dat het direct de zaak relativeert. Als je om iets ernstigs kan lachen, is het al niet meer zo zwaar. Vooral humor, die je het absurde van jezelf in die situatie laat realiseren, kan ontzettend heilzaam zijn.

Het is trouwens puur persoonlijk, wat jij als humoristisch ziet, en waarom je onwillekeurig in de lach schiet.
De één houdt van droge humor, de andere reageert op hilarische 'lach-of-ik-schiet'-situaties. En je hebt ook nog de boer-met-kiespijn-meelachers, die het duidelijk niet helemaal begrepen hebben, en daardoor heel komisch kunnen zijn (de bananen-uitglijers, zeg maar...)

Maar het voorkomt hóe dan ook, dat je jezelf té serieus neemt, het houdt je even een spiegel voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat het grappig is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het laat je zien dat het leven niet altijd zo ernstig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor heeft een genezende kracht

Uit een onderzoek aan de Universiteit van Texas blijkt dat humor mensen meer hoop geeft. Dat zou te verklaren zijn doordat humor negatieve gedachten doet afnemen en er voor zorgt dat positieve gedachten toenemen. Die positieve gedachten verhogen het vertrouwen om hindernissen, zoals bijvoorbeeld ziekte, aan te kunnen. Het hebben van hoop wordt daardoor bevorderd.

Het oude gezegde dat humor het beste medicijn is, schijnt alvast voor de bescherming van het hart op te gaan. Een onderzoek van de Universiteit uit Baltimore, toont namelijk aan dat mensen die vaak lachen minder hartkwalen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kracht van humor is dat het je blij moet maken.

Zoals vandaag:
Ik ben altijd blij als het regent
Want als ik niet blij ben regent het toch wel.

Hierin vind ik mijn kracht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het delen met andere en daardoor een prettige band hebben met die gene waar je enorm mee kan lachen.
De kracht is plezier hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi! +
De kracht van humor is dat je er blij en vrolijk van wordt, het werkt ontspannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je om iets ernstigs kan lachen, door humor, heeft het een verlichtend effect op het geen wat ernstg is.

Een mooi voorbeed;
Mijn vader had een been geamputeerd,
hij kreeg speciale, hele mooie schoenen, twee uiteraard waarvan één voor zijn kunstbeen.
Hij zei toen;'Gôh, het heeft ook nog zijn voordelen, ik heb nog nooit zulke duren schoenen gehad en bovendien hoef ik er nog maar één te strikken.'
We hebben daar beide toen veel om gelachen en hij lachtte altijd met zijn humor het gemis weg.
Zo kreeg hij meer kracht om te dragen.

Humor geeft bijna in alle stuaties die moeilijk of moeizaam zijn heel veel kracht, zelfs helende kracht!