Humor: Ten koste van gemakkelijke slachtoffers humor brengen in groep is gemakkelijk. Wat zijn de betere technieken of vormen van humor?

In het dagelijkse leven zie je vaak dat mensen een groep mensen aan het lachen brengen op basis van enkele in deze groep. Deze personen krijgen vaak een slecht gevoel.

Een onbekende groep aan het lachen brengen is heel gemakkelijk ten koste van individuen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Bij de meeste caberatiers zie je niet anders, grappen maken ten koste van mensen die zich niet kunnen verdedigen. Het getuigt m.i. van slechte smaak om op zo'n manier grappen te maken.
Joep van't Hek is hier een goed voorbeeld van. Grappen ten koste van een ander, maar als hij zelf aan de beurt is, (vragen van een journalist over zijn schijding) dan is Leiden in last. Als antwoord op je vraag; Kijk eens naar de conferances van Toon Hermans, onschuldige verhaaltjes maar toch erg leuk. Daar komt natuurlijk bij dat wat voor de een een dijenkletser is dat voor de ander slechts een schouderophaal teweeg brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door jezelf als 'slachtoffer' van de humor te kiezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die zijn er niet. De zwakke pesten is altijd leuker. Waarom? Omdat het kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de humor niet op de persoon maar op de situatie te leggen.

Mensen zeggen wel eens dat ze uitgelachen worden. Dit klopt niet. Er wordt namelijk nooit om een persoon gelachen, maar om wat die persoon doet. Zijn situatie is dan gewoon grappig. Als iemand anders hetzelfde zou doen, dan zou er ook om gelachen worden. Het heeft dus niets met de persoon te maken.

Men krijgt alleen het gevoel dat men zelf uitgelachen wordt. Dat beeld mag anders ingevuld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel een verschil tussen humor en iemand belachelijk maken vind ik ,en vooral in een groep. Situaties kunnen humor brengen .Als het om "belachelijk"maken gaat, is het handig om je hier van bewust te zijn, om wie het gaat en bekijken of de persoon waar het omgaat er bij is. En altijd even checken bij die persoon of je het gene mag vertellen wat volgens jou zo humoristisch was.Want je hebt ook nog synische humor,niet iedereen houdt daar van.
Dan kan je het niet maken vind ik. Om het "slachoffer"voor paal te zetten in een groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is leuker/uitdagender om grappen over de sterke en moeilijke 'slachtoffers' te maken dan over de zwakke en makkelijke personen