Zoals het er staat: gedrag wat niet acceptabel is en storend is voor de omgeving. Moeilijk te hanteren is moeilijk om er mee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedrag van iemand waar de ander moeilijk mee om kan gaan. Die persoon is dan moeilijk aan te sturen tot het gewenste gedrag, hij gaat er tegen in.
Per situatie kan dit dus verschillend zijn, want het ligt ook aan de omgeving en de eisen die gesteld worden.
Als je moeilijk hanteerbaar gedrag vertoont gehoorzaam je niet naar de waarden en normen en eisen die de omgeving aan je stelt.
Een kind moet luisteren naar zijn ouders.
Een soldaat moet gehoorzamen aan zijn meerdere.
Een streng gelovige moet bv 5x per dag bidden.
Wat in de ene ongeving als moeilijk hanteerbaar wordt gezien kan in een andere omgeving juist als een heldendaad gezien worden.