Hoe heet het wanneer iemand slecht is in het "lezen" van bouwtekeningen, schema's en dergelijke?

iemand die letters doporelkaar haalt noemt men dyslectisch, iemand die niet overweg kan met cijfers heeft dyscalculie. Maar wat is het etiket voor iemand die geen bouwtekeningen, schema's e.d. kan lezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
bamibal
10 jaar geleden
Dan noemen ze "vrouw".
Amadea
10 jaar geleden
Je bedoelt dan een ''rechtshandige vrouw'', bamibal. Want doordat mijn rechter hersenhelft sterker ontwikkeld is en ik linkshandig ben heb ik wél ruimtelijk inzicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een behoorlijk goed ruimtelijk inzicht, veel en veel beter dan mijn man en ik ben rechtshandig, dus je beledigd mij nog meer dan bamibal dat doet ;)
bamibal
10 jaar geleden
Geintje natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bami: ik snap wel dat het van jou een geintje is maar ik geloof dat Amadea serieus is ;)
Amadea
10 jaar geleden
Dan heb je mijn bedoeling voor de zoveelste keer verkeerd geïnterpreteerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand die letters 'doporelkaar' haalt noem ik iemand die typefouten maakt xD
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een heleboel bedoelen en bedenken maar dat zie ik niet dus als je een grapje maakt dan maak je dat ook op de een of andere manier duidelijk. Door bamibals aanhalingstekens en myrdhins xD zie je dat. Bij jou niet.

Het beste antwoord

'Verminderde visuospatiële vaardigheden', of erger 'visuospatiële agnosie'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een 'gebrek aan ruimtelijk inzicht'. Het is mij niet bekend of daar een term voor bestaat die dat in één woord weergeeft.