Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Dat is hersenactiviteit die gebruikt wordt op momenten dat er niet veel gedaan hoeft te worden... Dus net als bij het programma seti-project, dat pc´s in de tijd dat die niets doet laat draaien voor wetenschappelijk onderzoek...

Zo ook een persoon, als die niet veel te doen heeft, draait die een muziekstukje af, vaak de hele dag achter elkaar...

Melodische perserverantie is dat...

Hoe dat kan, dat gebeurt gewoon bij sommige mensen, maar het is niet zo raar want andere hebben een compulsieve denk-gewoonte en dat is net zo raar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zou kunnen zijn dat iemand lijdt aan muzikale hallucinaties. Deze neurologische storing in het 'muziekcentrum' van de hersenen komt vooral voor bij slechthorenden en dove mensen...

...of het komt door dit liedje:
http://www.youtube.com/watch?v=y8-Ru1GBbiY

als je dat hoort, heb je de rest van de dag een wijsje in je hoofd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallucineren is geen " wijsje in je hoofd". Iemand die muzikale belevingen hallucineert gaat kijken waar de muziek vandaan komt, want het klinkt voor degene heel echt, en niet in het hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh, het verschil is al eens uitgelegd: http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-muzikale-hallucinaties-muziek.44321
Ik vraag me dat ook af. Ik word elke morgen wakker met een liedje in mijn gedachten, en overdag heb ik ook altijd wel een melodie die in mijn hoofd speelt. Ik ben blij te horen dat het vaker voorkomt.
Het is overigens niet vervelend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan maar in je hoofd hebben wt je er in stopt,of wat anderen er in stoppen.
Wanneer je veel muziek beluisterd zal je dan ook veel muziek in je hoofd terug horen.

Lees je veel strips van Suske en Wiske zal je veel aan Filiberke denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel veel naar muziek luistert krijg je dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding