Lichaamstaal, wat betekend een hand op iemands borst?

Ik zag een foto waarop persoon A haar hand op de borst van persoon B had. De lichaamstaal en expressie van persoon B was duidelijk, die kwam neer op "dit is mijn vriendin, mijn bezit", simpel en duidelijk, ga ik niet verder op in. Waar ik echter niet wijs uit wordt is de hand die persoon A op de borst van persoon B houdt. Het lijkt mij alsof ze wilt zeggen "graag wat meer afstand", vooral in combinatie met de gedwongen lach en de andere hand die gebald was als een vuist.

Maar ik vraag me af of dat altijd zo zou zijn, want het hart is een symbool van de liefde. zou een hand op de borst van je partner ook kunnen betekenen dat je van diegene houdt, alsof je reikt naar zijn/haar hart, of is het een teken van afstand? dat je de ander weg wilt duwen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Dat zou kunnen, uit liefde dus.
Als jij tegen je partner zegt: "voel hoe mijn hart sneller klopt als ik jou zie"dan legt jouw partner zijn of haar hand op jouw borst. maar dat zal er anders uitzien dan wanneer je iemand tegenhoudt, waarvan je vindt dat die te dichtbij komt. In het eerste geval zal partner juist wel dichter bij je staan, in het 2de geval zal de arm gestrekt zijn.
Lichaamstaal is dus niet alleen een handbeweging, maar heel de houding doet mee en de manier van kijken.
Pas door de combinatie zie je wat echt bedoeld wordt
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het niet voelen is hoe iemands hart klopt, heeft het toch te maken m iemand op afstand te houden, voor een korte of lange periode. Dit op afstand houden kan om verschillende reden zijn. Het op afstand houden van iemand wil zeggen dat je op dat ogenblik de situatie niet meer onder controle hebt en dat de andere persoon in uw beschermende cocon i gekomen. Bekijk die cocon als een cirkel met een straal van +- een 1/2 meter. Al wie deze cocon betreed wordt bewust of onbewust als bedreiging beschouwd of is iemand die het vertrouwen heeft gekregen en deze cirkel mag betreden. Doe de test eens door niet te vlug iemand te benaderen en kijk hoe dicht je kunt naderen alvorens de persoon achteruit gaat.
Door de arm uit te strekken ga je deze persoon uit je cocon houden.
En ja dat kan ook uit grote liefde zijn omdat je op dat moment de emoties niet aankan. Maar dan moet je inderdaad ook, zoals mijn voorganger zei naar de andere reakties zien. Maar laat je niet misleiden, door bv een vuist die wordt gemaakt want dat moet ook niet altijd als agressief worden bekeken, mar dat is weer een ander verhaal.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het kan ook beteken dat je om die persoon geeft of kan ook beteken dat je gevoelens voor die persoon kan ook betekenen dat je vrienden zijn door je hand en daarna borst als goede vrienden dat betekend dat je blij mee bent met zulke goede vrienden en dat je in je hart gescheven ben als trots dat je zo goede vrienden heb hoef niet in de liefde mensen denken gelijk in de liefde maar dat kan meerder betekenis dit is de goede andre was fout typ sorry