Wat is het verschil tussen muzikale hallucinaties en muziek 'in het hoofd hebben' ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Muziek in het hoofd hebben is geen hallucinatie, het is melodische perseverantie en daar is niets mis mee, met hallucinatie wel...

Toegevoegd na 1 minuut:
Hallucineren is zaken zien en horen die er niet zijn en daar kun je niet mee stoppen als je dat wil... Muziek in het hoofd hebben , daar kun je mee stoppen als je dat wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallucinaties betekend dat mensen muziek horen dat er niet is
en muziek in je hoofd hebben is het denken aan bepaalde muziek

Toegevoegd na 2 minuten:
op deze pagina staat meer informatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet zo dat je als je een liedje in je hoofd hebt, je weet dat het alleen maar in je hoofd zit, en het er niet echt is; en dat je bij een hallucinatie het echt denkt te horen, denkt dat er muziek gespeeld wordt in de ruimte waar je bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij muzikale hallucinatie zal er sprake kunnen zijn van onbekende melodie (dus kandn dit interessant zijn omdat het dan authentiek NIEUWE muziek kan betreffen)
Bij muziek in het hoofd zal er eerder bestaande muziek vernomen worden.
Het hallucineren is natuurlijk wel een (zeer) ongunstige omstandigheid, er is immer een disfunctioneren van je bewustzijn al of niet zelf opgewekt.
Onder invloed van stoffen als LSD is menig kunstwerk/muziek etc. ontstaan, die anders wellicht niet gevormd waren.
Ik zie het verschil dus tijdens hallucineren als muziek uit het onderbewuste, vertekend weergegeven en muziek in het hoofd als denken aan bestaande muziek die je dan in je geest hoort.