Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na hoelang vervaagd de interesse in de ander die anders is dan jij?

Interesse in de ander die erg verschillend is blijkt doorgaans snel te vervagen.

Na hoelange tijd vervaagd dit eigenlijk? Hoelang kunnen wij ons interesseren in iemand die anders is dan jij zelf. Klopt het dat dit maar een paar maandjes vast kan houden?

.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
846

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dat klopt. Het kan heel snel zijn. Maar gemiddeld zal dit na 23 jaar en 6 maanden zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 5 jaar, 3 maanden, 14 dagen, 12 uur, 16 minuten en 42 seconden.

Het klopt dus niet dat dit maar een paar maandjes kan vasthouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan net zo goed lang blijvend zijn. Het is afhankelijk van wat je van die persoon kan leren, welke dingen hij kan en jij graag zou kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet eens met bovenstaande antwoorden.
Bij mij is dat al na vijf minuten.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
In de regel is dat binnen enkele minuten al ; dan is er geen enkele reden om nader kennis te willen maken of een vriendschap oid aan te knopen.
Sommige kennissen ben je echter na een paar jaar pas zat, en anderen na nog langere tijd. Ik heb meer dan 12 jaar lang een goede vriendin gehad, waarbij ik pas dit jaar merkte dat we elkaar eigenlijk inmiddels helemaal niks meer te vertellen hebben. Ook goed.
Gelukkig is het meestal ook wederzijds, en kun je het gewoon rustig laten doodbloeden / uitbloeien.
Natuurlijk kun je ook bewust investeren in een relatie ; dan gebeurt dat beduidend minder snel.
In hoeverre iemand van je verschilt heeft daarmee overigens geen moer te maken ; sterker nog, hoe groter de verschillen, hoe langer en meer gespreksstof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is helemaal anders als jij. Als het echt over iemand hebt die geheel anders als jij dan kan je er niet eens mee praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding